Hittade en liten artikel i senaste Kristianstadsjournalen - en lokal annonstidning - om miljöbilar där det bl.a. står:
"Frågar man försäkringsbolagen får man till svar att det är olyckligt att så stor andel nya "miljobilar" drivs med etanol. Här förordar man fler biogas- och hybrid-bilar."
Någon som sett detta litet mer utvecklat någonstans?
åsaboe:
Det är ju värt att maila försäkringsbolagen om och höra vad de menar. Stod det något mer matnyttigt i artikeln, vilka bolag det handlade om osv?
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Plonte wrote:Kan det beror på etanol vs biogas i situationen brinnandebil? Alltså en ren säkerhetsfråga isf?
Ja, det är den tanken man får. Det diskuteras ju hit och dit om etanolens brand- och explosionsfarlighet, men riktigt vetande verkar det vara dåligt med - på båda sidor. Kanske det finns litet kunskaper från verkligheten hos försäkringsbolagen? Eller går de också på "tro"?