Fordonsgaspriset lägre när bränslet består av enbart biogas
Re: Fordonsgaspriset lägre när bränslet består av enbart bio
Jag har sett att E.on har två kvaliteter i sina pumpar (iaf enl deras sida:Plonte wrote:Det är ju synd att den informationen inte märks med skyltar eller dylikt på stationerna!Sven wrote:Tack för den informationen, jättebra att veta när man är ute och kör i landet och helst vill tanka biogas.Jonas wrote: Fordonsgas har flera stationer som uteslutande körs med biogas bortsett från vid direkta produktions-driftstörningar då man skarvar i med naturgas istället för att stänga stationen. Uddevalla, Borås, Mariestad, Skövde, Skara o Falköping är väl exempel på detta.
http://www.eon.se/templates/Information ... x?id=45430), och då borde detta innebära att de faktiskt märker upp sina stationer.
Har ännu inte tankat på någon E.on-mack, så jag har ingen erfarenhet av detta själv.
Ett kanske moraliskt förkastligt resonemang:
Med biogas-avtal (grönGas, Fordonsgas 100+ o dyl), borde det då inte bli billigare att tanka blandgas? Gasen man tankar ersätts ju av biogas, vilket gör tankningen koldioxidneutral, men det som hamnar i tanken är den energirikare blandgasen....
Det kan vara att jag har missförstått något, men...
//Johan