jo.. det var min fantasi som skenade iväg lite.. om man har externa tankar som phill komprimerar gasen i så kan man tanka bilen väldigt fort.. Eller tanka upp bilen till en viss mängd väldigt fort.. men det är överkurs o bara krångligt... Det jag vill ha är en extra gastank i min S60 gärna med en avstängningskran så man kan plocka ur den om man behöver utrymmet..
Jag kollade med företaget.. De finns ingen leverantör för Phill i sverige.. För att bli leverantör måste man beställa minst 15st Phil och det kostar ungefär 450 000 SEK räknade jag ut.. Plus att man måste gå en kurs osv osv.. Men den borde ju gå att beställa från Tyskland eller nått.. Tyvärr har jag ingen gas i min lägenhet Annars hade det varit väldigt attraktivt!
jos wrote:Se på helsingborg, där tar dom 8.25 för naturgasen, då ser man vilka marginaler dom måste ha i göteborg..!
Tankar du inte biogas i helsingborg? Finns ju där.. Jag tankar alltid i helsingborg när jag är påväg till malmö eller danmark.. en tankning på vägen ner och en på vägen hem.. smidigt hehe.. Vid återvinningsanläggningen ligger biogas tankstationen.. Drivs av NSR tror jag va?
Det stod naturgas på pumpen, sen var dom har i den har jag ingen aning om. Se på fordonsgas, dom tokhöjde häromdagarna till 10.95, och inte lär dom sänka priset när bensinen går ner!
jos wrote:Se på helsingborg, där tar dom 8.25 för naturgasen, då ser man vilka marginaler dom måste ha i göteborg..!
Tankar du inte biogas i helsingborg? Finns ju där.. Jag tankar alltid i helsingborg när jag är påväg till malmö eller danmark.. en tankning på vägen ner och en på vägen hem.. smidigt hehe.. Vid återvinningsanläggningen ligger biogas tankstationen.. Drivs av NSR tror jag va?
Det stod naturgas på pumpen, sen var dom har i den har jag ingen aning om. Se på fordonsgas, dom tokhöjde häromdagarna till 10.95, och inte lär dom sänka priset när bensinen går ner!
Ok då tankade du inte på biogas stället då. Östra avfarten vid helsingborg tror jag det är. Det står NSR på pumpen har jag för mig. Ligger vid en återvinningsanläggning som jag skrev ovan också. Det finns märkning vid motorvägen också så avfarten är lätt att hitta.
8,75kr/nm3 kostade gasen sista gången jag tankade där (2007-12-21)