Mannen jag pratade med sa bara att tankarna på testbilen låg i bagageutrymmet för att i "produktionen" ligga infällda.
Inte den första gasbilen som låtit vänta på sig... Hoppas att de släpper lite data på bilen då också.Micke kock wrote:Jag har pratat med Subaru Nordic, de släpper priserna nu i slutet av november och samtidigt ska det gå att beställa en Outback eller en Legacy 2,5 lineartronic med gasdrift. Konverteringen görs med BRC-prylar...
Aj då. En bil mindre på beg-marknaden, men kanske nån kan få glädje av en gasregulator från skroten...?Micke kock wrote:Tyvärr blev det försent för mig, S60:n landade i ett dike med obotliga skador
Före sommaren, troligen inom två månader, tänker Subaru fatta beslut om man ska satsa på serieproduktion av gasbilar.
"Om vi bestämmer oss för att trycka på knappen talar mycket för att det blir i Trollhättan, eftersom BRC finns där och har börjat bygga upp en produktionslina. Men vi tittar också på andra alternativ", säger Thomas Possling.
Subaru har redan reserverat bilar för att bygga om dem till gasdrift. Men hur stor volym det handlar om är osäkert. Man tänker sig försäljning både i Sverige och i grannländerna.
"Vi vet inte vad det blir för skatteregler nästa år, men 2.000 bilar per år tror jag att vi klarar även utan förmånliga regler", säger Thomas Possling.