Statoil Skärholmen kommer att sätta igång nästa vecka. Den blev försenad pga att Statoil inte skickat in tillståndsansökan i tid och att Räddningsverket inte hade tid för avsyning förrän nästa vecka..
Vår station är klar men vi får alltså inte starta den förrän tillståndet är klart.
Tydligen en hel del byråkrati som ställer till det.
Det var ett bra lockbete, skulle ju ha varit lägligt med semester nu då ja, och glida runt på gratis sightseeing . Semestern är dock redan inbokad till lite senare på sommaren.
25 maj öppnades en gasmack i Ystad, i dag provade jag att tanka där. Väl gömd! Ja, egentligen inte, men efter en titt på eons karta väntade jag mig en väl utmärkt pump, skyltad även av Vägverket som till exempel Gastalyckan i Lund. Jag letade och letade efter eon-skylt på Metallgatan, åkte sedan in till Volvohandlaren på samma gata och frågade. Killen såg mycket häpen ut, "Visst, precis utanför dörren" sa han. Och mycket riktigt, när jag tittade ut genom fönstret mot bensinpumparna jag passerade alldeles intill på väg in i byggnaden, såg jag den välbekanta gaspumpen sist i raden...
Egentligen ganska typiskt för "marknadsföringen" av biogasen. Allt sker i smyg verkar det som. Litet tillspetsat, men mycket, mycket litet.
Skönt att den är igång i alla fall! Nu behöver man inte planera tankandet lika noga vid släktbesöken där för att undvika gastorsk.