taz wrote:
Som många av er sagt i denna tråden så när man startar från stillastående så är det svårt att få rätt fart iväg, bilen vill gärna gasa på rätt hårt fick t.om däckspinn vid ett rödljus.. Men det är nog en vanesak ...
Hihi, jo, det är först nu efter 400 mil som jag börjar kunna starta "vettigt" men långsamt... Helt klart vanesak. Tyckte även fickparkeringar var lite håriga i början, det man lär sig efter ett tag är att man ska låta bilen köra själv och bara bromsa, helt enkelt inte röra gaspedalen.
taz wrote:
Beställde avståndsradar till bilen och keyless access.. Avståndsradar är det bästa tillbehöret jag någonsin har haft i bilen!! Körde 6 mil motorväg idag och det är en VÄLDIGT bra funktion!
Blää, säg inte så... Du ska säga att det var helt värdelöst och inget att ha.. (Eftersom jag inte kunde beställa det till min '09:a och verkligen ville ha det.)
Nej, skämt åsido, jag vet precis hur bra det är och hur skönt det är. Kunde den även ta ned dig till stillastående och gasa iväg förresten? Du kanske inte har provat någon kökörning i dina 13 mil?
taz wrote:
Mycket mjukare farthållare än till min FD volvo s60 också.. Man kan dessutom höja hastigheten antingen 1km/h i taget eller 10km/h.
Jag saknar dock att kunna sänka den i 1km/h-steg, det hade jag i BMWn och det var väldigt praktiskt. Nu får man stänga av farthållaren och frirulla och ställa in den igen, sjukt irriterande faktiskt.
taz wrote:
Fick årsmodell 2010 men det kanske all har fått här? Det är inget blått ljud bakom mätartavlorna längre utan det är vitt ljus, väldigt mycket snyggare tycker jag
Vitt ljus på mätartavlorna är det på samtliga Ecofuel, tack-o-lov! Däremot undrar jag ju om det numera är climatronic (d.v.s den moderna klimatanlägningen med vitt ljus och lite snyggare utseende) från CC:n (t.ex.) i '10:orna? Samma gäller ratten, har du fått CC:ns ratt i din?
taz wrote:
När jag hämtade ut bilen så var gastanken full och bensintanken lite över halvtank. Snyggt!

Till skillnad från min volvo där gastanken var tom när jag hämtade ut bilen

Samma för mig och alla andra jag har pratat med, snygg gest kan jag tycka.
Lite synd att det inte ingår ett paraply till paraplyfacket bara...
//H