Borås äntligen på rätt väg

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
Jonas

Borås äntligen på rätt väg

Post by Jonas »

Nu ska man äntligen komma till skott och öppna station nummer två i Borås. Samtidigt tar kommunen över tankstället vid Gässlösa reningsverk från Fordonsgas och i samband med det ska gaspriset sänkas. Man har gjort många fel i Borås men det här visar väl att man absolut tagit tag i saken på allvar.

http://www.sr.se/sjuharad/nyheter/artik ... el=2538043
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Gasapå

Post by Gasapå »

Varifrån har du fått den uppgiften om att Borås ska sänka priset när de tagit över macken? Idag ligger de kvar med samma höga pris som sattes 1/10-08. 9,25 bensinekvivalent. Prisjustering varje kvartal har de tydligen gått ifrån. Nu är Borås tredje dyrast i Sverige enl Gasbilen. Det bådar inte gott för oss gasbilsägare i Borås. :evil: :evil:
V70 Bi-fuel -04
Jonas

Post by Jonas »

Gasapå wrote:Varifrån har du fått den uppgiften om att Borås ska sänka priset när de tagit över macken?
Funderat på att läsa artikeln jag länkade till i mitt första inlägg? Där framgår det tydligt.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Gasapå

Post by Gasapå »

Jodå, visst jag läste artikeln. Men om viljan funnits så hade det ju varit ett bra läge att sänka priset nu vid årskiftet tycker jag. Dessutom är det ju ett tag sedan de övertog Gässlösa-macken. Men, hoppas jag har fel och vi inte ska behöva vänta till april innan priset eventuellt sänks. Nu är det i alla fall alldeles för högt.
V70 Bi-fuel -04
Mr P.S

Post by Mr P.S »

Jag har skickat ett mail idag till Borås Energi och frågat varför ingen prisjustering har skett.
Har dessutom bifogatt din länk Jonas från Sveriges Radio.
Det känns surt att man från Borås Energi inte följer det man har skrivit på sin hemsida.
Ska bli intressant att se vad dom svarar.
Jonas

Post by Jonas »

Nu när vi sett flera bensinprishöjningar pga konflikten i Gaza och dessutom en skattehöjning så kommer säkert gasleverantörerna hänvisa till att dom ligger på en acceptabel nivå för fordonsgasen. Automatpriset för bensin i 0-zon ligger på 10.44 idag och kommer säkert fortsätta en bit upp.

I Borås där jag tankar relativt ofta har man inte gjort mycket rätt i turerna kring det nya tankstället (sett ur perspektivet jag fått från massmedia) och man har heller inte visat sig speciellt snabb med någonting men ändå verkar det som om miljöhänsyn och sunt förnuft går före prestige så jag har förhoppning om att det kommer bli bättre nu.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Mr P.S

Post by Mr P.S »

Nu har det gått 2 dagar sen jag skickade mitt mail till Borås Energis kundtjänst fortfarande inget svar.
Då ringde jag upp kundtjänsten och frågade varför ingen prisjustering skett.Tjejen jag pratade med sa att det var ett nytt avtal på gång.
Prissätningen skall sättas efter vad det kostar att prodocera gasen och man skall ta hänsyn till bensin priset.
Det ska bli intressant och se hur Borås Energis nya avtal ser ut. :?
Mr P.S

Post by Mr P.S »

Borås Energi har uppdaterat sin hemsida.
http://www.borasenergimiljo.se/vansterm ... 16832.html
Tja,tidigare inlägg från Sveriges Radio känns långt bort.
Jag pratade med en av killarna som jobbar vid stationen.
Det har varit mycket klagomål på att priset ej har justeras.....

Men andra sidan så höjde Fordonsgas pricet igår.
Gasapå

Post by Gasapå »

Är egentligen nöjd med att Borås går ifrån kopplingen till bensinpriset men besviken på att man sätter priset så pass högt som 10,18. Det tredje högsta i landet enl gasbilen.se.
Det är nog inte tillräckligt lågt för att stimulera försäljningen av gasfordon i kommunen. Hoppas en sänkning kommer snarast.
Undrar också hur det kommer sej att det med det nya räknesättet råkar bli samma pris som man haft sedan 1/10-08.
Återstår nu att se hur priset utvecklar sej på sikt utan kopplingen till bensinpriset.
Jag tycker också att Borås Energi borde ha en tydligare och skarpare målformulering än "att bara hålla ett biogaspris som hela tiden ligger under bensinpriset" som de skriver på sin hemsida.
Jag har mejlat frågor till Borås Energi om detta för 2 veckor sedan men ännu inte fått nått svar. :( :(
V70 Bi-fuel -04
David_J

Post by David_J »

Glad läsning i dagens tidning. Den 5e Juni öppnar stationen vid Åhaga (utmed RV41 mot Varberg) och Borås Energi diskuterar redan möjliga placeringar av ytterligare gasmackar.

http://www.bt.se/nyheter/boras/biogas-v ... 279301).gm

/David
David_J

Post by David_J »

Hur 17 får man länken att bli länkad?...
Mats

Post by Mats »

David_J wrote:Hur 17 får man länken att bli länkad?...
Du lägger hela länken innanför och, vilket du säkert gjort. såg just att det inte funkar med den här länken? Kan bero på att det finns parenteser i länknamnet.

eller hellre:
text, där texten är vad som helst.

exempel:
Biogas vinner terräng i Borås
Volvo V70 Bi-fuel -05 Automat
AndersH

Post by AndersH »

David_J wrote:Hur 17 får man länken att bli länkad?...
Jag fixade till det i ditt inlägg ovan. Parenteserna i länken strular till det. Byter man ut vänsterparentes mot %28 och högerparentes mot %29 så fungerar det. :)
David_J

Post by David_J »

Tackar för hjälpen pojkar! :D
Jonas

Post by Jonas »

Verkligen kul att Borås är på gång, jag passerar ofta Åhaga och slipper på så vis åka in till Gässlösa för att tanka. Hoppas priset håller sig bara, Fordonsgas höjde ju idag igen på sina stationer :(
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Post Reply