Färddator V70 bifuel

Allt om som har med gas att göra.
Post Reply
Niiseg
Posts: 1
Joined: 2008-06-19, 23:20

Färddator V70 bifuel

Post by Niiseg »

Hej,

Bor i Skåne och tittar efter en V70 bifuel 04 eller senare. Eftersom jag kör mkt är bränsleekonomin en viktig faktor och därför är jag intresserad av att se aktuell bränsleförbrukning men enligt Volvo kan man bara få färddator på bifuel modellerna from 05. Någon som vet om man kan se både bensin och gasförbrukning på färddatorn?

/Nisseg
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Post by AndersH »

Hej och välkommen till forumet. :)

Jag har en Volvo V70 -03 och dess färddator kan inte visa någon info om bränsleförbrukningen, varken för bensin eller gas så jag får nöja mig med bränslemängdsmätarna och färddatorn som sitter mellan öronen. 8)

Det finns några på forumet som har ganska nya Volvobilar så det kommer nog ett bra svar snart. :)
bi-fuel classic
Posts: 55
Joined: 2007-03-04, 11:40
Location: Kungälv

Post by bi-fuel classic »

Finns ingen på senare modeller vad ja vet, inte på min 07classic.
User avatar
grelle
Posts: 18
Joined: 2008-03-11, 18:36

Post by grelle »

Jag har en V70 -05 och saknar allt vad färddator är, har fått förklarat för mig att BiFuel modellerna inte har möjlighet att ha färddator, riktigheten i den uppgiften vet jag ej. Jag köpte mig en GPS istället som visar medelhastighet, färdtid etc. och utgår från det.
Volvo V70 Business Bi-Fuel -05
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Hej och välkommen till forumet
Vad jag vet så går det inte att få färddator har själv en 07 momentum och i den sitter det ingen. Köpte bilen i och för sig inte ny.

Jag tror som grelle att det inte var möjligt att få färddator till Bifuelen, vill minnas att det var så när jag försökte bygga bilen på Volvos hemsida.
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
Post Reply