Ny medlem... Andreas...

Ny på forumet? Skriv gärna en liten presentation av dig själv här.
Post Reply
User avatar
batti
Posts: 81
Joined: 2006-03-22, 18:41

Ny medlem... Andreas...

Post by batti »

japp!
jag sitter och har inte roligare idag, onsdag... LOST börjar om nån timma.
Anyway. Jag jobbar med It och mjukvaror och har genom jobbet fått upp intresset för koldioxidbesparingar (!)
Jo minsann, jag har kört gammal tung 745:a, Sportbils-cab med ruskigt höga varvtal och slutligen en törstig SUV med många cylindrar och när jag mätte förbrukningen till 1,5l/milen, så det kändes det helt enkelt RÄTT att köpa den minsta Gas-Volvon jag kunde hitta: S60 BiFuel.
Tyvärr blev jag kanske lite snopen när jag insåg att automatversionen drar nästan 10% mer än den manuella (enligt spec), men den är å andra sidan väldigt bekväm!

Jag skulle EGENTLIGEN viljat köpa nya Honda Civic hybriden, men den visade sig tyvärr inte vara så intressant som jag hoppats på i snart 2 år!
Jag beräknar leva med S60, tills jag hittar ett ännu snålare gas-åk (med någorlunda åkupplevelse). Hmm, jag insåg just att jag torligtvis blivit ganska gammal eftersom jag tycker att snålkörning är sexigt ?!?! (34 vintrar enligt kalendern)

Hoppas på intressanta diskussioner kring förbrukning, speciellt tips på sparsam-körning och annat spännande!

Andreas, Gbg (Stamkund på Norsk Hydro, Kallebäck)
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Välkommen! :-)

Vill man köra riktigt snålt så är förmodligen Opel Astra CNG det bästa valet just nu, eller kanske en Fiat Punto. Bekvämlighet och kördynamik är dock ett frågetecken.

Fiat kommer med en gashybridbil också, går att läsa om på portalen.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Post Reply