Apropå Volvo och utfasningen av biogas hos dem

Post Reply
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Apropå Volvo och utfasningen av biogas hos dem

Post by åsaboe »

Jag var inne med bilen på 6000-milaservice i går. "Inga fel alls" meddelade kundmottagaren när jag hämtade den.

-Nä, den går som en klocka svarade jag. -Synd att man måste byta till folkvagn när den tiden kommer.

-Ja, dom brukar säga det... svarade han. Tydligen många som hjälper till att påminna :wink:

Vi enades i alla fall om att hålla kvar hoppet om att Volvo skall ta sitt förnuft till fånga igen.
User avatar
batti
Posts: 81
Joined: 2006-03-22, 18:41

Post by batti »

Jaaa du...

Jag har planerat att 2010 skall jag köpa ut en f.d tjänstebil som gått 3 år, man får då betala ca halva nypriset för den "sista kullen gasvolvo som producerades" och efter att jag slitit ut DEN så lär det nog finnas elbilar med lite prestanda - det är så jag försöker se på det.

jag köpte en S60 med 8000 mil på mätaren, (idag 12000) och har bara bytt olja och batteriet!

Om två år blir det... en V70 manuell tror jag... tjejen vill ha en i siiiiiiilver... :-)
S60: Image
Fiat Punto: Image
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Haha.. typiskt tjejer de där.. De väljer inte bil efter märke eller funktioner.. den skall ha rätt färg! o sen på andra plats skall den se snygg ut också... hehe..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
bi-fuel classic
Posts: 55
Joined: 2007-03-04, 11:40
Location: Kungälv

Post by bi-fuel classic »

Dags att volvo att stå i skamvrån för sina etanolbilar och tar upp gas igen

http://blogg.aftonbladet.se/19401/perma/809870
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

bi-fuel classic wrote:Dags att volvo att stå i skamvrån för sina etanolbilar och tar upp gas igen

http://blogg.aftonbladet.se/19401/perma/809870
------------------------------------------------

Haha...

Är Volvo rädda för att Collin eller någon annan skall fylla bilen med brödlimpor och göra ett scoop på det?
Post Reply