Kungälv

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
Wim

Kungälv

Post by Wim »

Pump 2 på Bultgatan fungerade inte idag. Har varit så ett tag och jag har mailat Fordonsgas.

/Wim
Image
0,715 m3/mil blir 6,30 kr!
Biogas Lilla Edet 8,80 kr.
Jonas

Post by Jonas »

Eh jo, jag har tankat två gånger senaste dygnet på pump 2 och ytterligare några gånger senaste veckan. Däremot är trycket fruktansvärt ojämnt, hoppar mellan 90-225 bar vid 8 grader. Många är kunderna som tröttnat på de ständigt återkommande problemen i Kungälv vilket märks på att det sällan är mer än 2-3 bilar där och folk som väntar på att få tanka vänder och åker igen när det tar minst 5 minuter per bil. Har du fått något svar från Fordonsgas så kan du gärna meddela här vad dom avser att göra åt saken.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Wim

Post by Wim »

Jo svar fick jag ganska omgående.

Jag har undersökt om det är något fel på munstycket men tyvärr inte hittat något.
I vår tankningslogg kan jag se att vi har haft fyra st nolltankningar den 9/4, utspridda under dagen.
Detta är fullt normalt med tanke på att det var 83 tankningar den dagen.

Vi tankar inte så ofta där men det är nästan altid strul vid pumpen. Däremot har jag altid fått bra tryck.

/Wim
Image
0,715 m3/mil blir 6,30 kr!
Biogas Lilla Edet 8,80 kr.
Jonas

Post by Jonas »

Jepp, jag har tankat ytterligare ett par gånger på den pumpen nu och det fungerade bra båda gångerna, även med trycket. Det är relaterat till när på dagen man tankar för kommer man sen eftermiddag så är det ofta svårt att få fullt (upplever jag). Jag har naturligtvis inget intresse av att få det att låta som att alltid är en massa problem, jag vill tvärtom att det fungerar så bra som möjligt. Däremot blir jag orolig när det är återkommande problem och vid nästan varje tankningstillfälle är det någon som villl prata om hur långsamt det går och flera har sagt att dom inte längre vill använda stationen pga diverse anledningar. Fordonsgas har säkert koll både genom loggning och genom att dom har personal på plats rätt som det är men det känns inte som tillförlitligheten är på topp för det. Jag har nog aldrig varit med om att det är helt stopp iallafall, någon av pumparna fungerar alltid och det är värt mycket för trovärdigheten.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Post Reply