Vilka Opelverkstäder i Stockholmstrakten kan gasbilar?

Diskussioner om specifika bilmodeller.
Post Reply
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Vilka Opelverkstäder i Stockholmstrakten kan gasbilar?

Post by Sven »

Efter att ha läst om Larfors problem med sin Opel och att Opelverkstaden i Globen inte lyckats hitta felet undrar jag vilka Opelverkstäder som kan gasdrift. Jag har ju förstått att även Volvos verkstäder varit olika bra på deras gasbilar, kort sagt är det många som inte förstår sig på dessa bilar.

Själv bor jag närmast Globens verkstad och har lämnat in bilen där får några småsaker, men känner inte längre förtroende för att lämna in bilen på service där.
Last edited by Sven on 2008-04-10, 23:14, edited 1 time in total.
Opel Zafira CNG -08
larfor
Posts: 184
Joined: 2006-06-01, 21:58
Location: Östersund

Post by larfor »

Har inte prövat några andra, så jag vet inte. Men jag fick reklam från mekonomen för ett tag sedan. Där stod att de tar emot de flesta bilar och att man får stämpel auktoriserad verkstad vid service. Om det gäller för gasbilar vet jag inte, men det kan vara värt att kolla i alla fall.
Anders B*
Posts: 16
Joined: 2008-04-02, 13:42

Post by Anders B* »

Vet inte om Svenska Bil i Täby är "bra" på gasbilar men har utfört service och diverse garantiåtgårder på min utan att knota och med bra resultat. De sa igår att de kallat in någon Zafira för garantiåtgärd så de drar sig inte för att hålla på med gas. En fördel är att de är snabba och med väldigt kort väntetid.
OPEL ASTRA CNG-04
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Tack, Anders B, för tipset!

Finns det fler som har god erfarenhet av Opelverkstäder i Stockholmstrakten?
Opel Zafira CNG -08
Post Reply