Vilka gaskomponenter kan sätta felkod?

Post Reply
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Vilka gaskomponenter kan sätta felkod?

Post by Fred »

Historien fortsätter...

Några av er har säkert läst mina trådar om att plugga en Bifuel vid 20-årsgränsen (och kanske även läst artikeln i Teknikens Värld om min bil). Sök på mitt namn i forumet så hittar ni vad som hänt hittills.

Nu vill jag fråga om det är någon på det här forumet som vet vilka gaskomponenter som kan sätta felkoder i dessa bilar, utöver stegmotorn som tänt motorlampan i min bil?

Anledningen till att jag frågar är att jag snart ska ta bilen till en firma som sysslar med att omprogrammera bilars ECU, och jag tänker att det kanske är bra information att förmedla till den som ska leta efter gasrelaterad kod i bilens dator. Tanken är att en omprogrammering ska göra att bilen glömmer bort att den varit gasbil och ser sig själv som en helt vanlig bensinbil resten av sitt liv. Om detta fungerar kan gaskomponenterna haverera bäst de vill...bilens dator kommer inte bry sig om det och därför inte tända någon motorlampa. Då kan jag få bilen igenom besiktningen och ha glädje av den i många mil och år framöver.

Mvh
Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Post Reply