volvo v70 bifuel pronlem med gasregulator

Post Reply
Fredrikbl
Posts: 2
Joined: 2016-12-28, 22:44

volvo v70 bifuel pronlem med gasregulator

Post by Fredrikbl »

Harn en v70 bifuel 2004. märkte i somras att det började lukta i kupen och under huven, tog in den på rejmes i örebo som sa att det till 80% va gastrycksregulatorn, vilket kostade 12000 att laga
läst att det går göra nått bubbeltest på gasen. vet inte va han gjorde men inga slangar läckte iaf så va regulatorn
nu till min fråga, hur kunnig bör man vara för att byta själva regulatorn om man hittar en beg, måste man vara utbildad på gas mm

när ja kör på gasen så går bilen som den ska bara att ja får lukt i kupen. men när ja tankat gas så kan ja höra ett konstigt ljud när den slår över till gasen

Finns det firmor som kan renovera den som sitter i bilen närheten av örebro, eller hur ska jag går tillväga

hoppas nån här sitter på lite info och kunskap, 12000 är alldeles för dyrt
tack på förhand
casper
Posts: 34
Joined: 2009-06-20, 01:54

Re: volvo v70 bifuel pronlem med gasregulator

Post by casper »

Hejsan
De konstiga ljudet är förmodligen ventilen till stora tanken.

Det närmaste jag vet är en kille utanför Lidköping, han sätter i en renoverad regulator för 2500 och tar din gamla i inbyte.
v70 bifuel
OneYet
Posts: 17
Joined: 2010-01-07, 11:47

Re: volvo v70 bifuel pronlem med gasregulator

Post by OneYet »

Du har även Bengt i Göteborg.
Larvigt trevlig och fantastiskt kunnig.
Brukar annonsera gasregulatorer på Blocket. Kan kanske sälja en renoverad till dig som du kan byta själv.
Fredrikbl
Posts: 2
Joined: 2016-12-28, 22:44

Re: volvo v70 bifuel pronlem med gasregulator

Post by Fredrikbl »

vad heter han utanför lidköping. är ju lite närmare för mig än gbg

tråkiga är att volvo säger att den till 80%, känns surt byta nått som inte hundra är trasigt, men nått är paj eftersom den läcker nånstans[quote="casper"]Hejsan
De konstiga ljudet är förmodligen ventilen till stora tanken.
MrM
Posts: 23
Joined: 2011-02-25, 20:40
Location: Stockholm

Re: volvo v70 bifuel pronlem med gasregulator

Post by MrM »

Jag har en 2004a också, fast med en renoverad gasregulator. Renoverade den efter att jag upptäckte att den läckte. Du kommer inte klara besiktningen med en läckande regulator.

Om du får reda på varför det kommer oljud från regulatorn får du berätta. Har samma problem, dock måste regulatorn vara ordentligt kall och motorvärmaren körd. Gasen kopplar då in nästan direkt och från regulatorn kommer ett missljud som liknar det ljud man får när man öppnar en kärvande kulventil. Lösningen för min bil är att manuellt köra på bensin i ett par minuter när motorvärmaren använts. Då värms regulatorn upp och ger inte ifrån sig några missljud när gasen aktiveras.

Du kan även skicka regulatorn till Stojby bilel för renovering.

Lycka till!
MrStone
Posts: 5
Joined: 2017-01-23, 17:05

Re: volvo v70 bifuel pronlem med gasregulator

Post by MrStone »

casper wrote:Hejsan
De konstiga ljudet är förmodligen ventilen till stora tanken.

Det närmaste jag vet är en kille utanför Lidköping, han sätter i en renoverad regulator för 2500 och tar din gamla i inbyte.
Skulle du kunna PM'a mig info om den killen? El Maila gärna till mig om det passar bättre? Är i grymt behov av någon som kan! Tack på förhand
Post Reply