Kan inte fylla tanken

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
jocke_gök
Posts: 7
Joined: 2015-01-23, 18:55

Kan inte fylla tanken

Post by jocke_gök »

Tankmätaren visar tom, tanken är tom men jag kan inte tanka, nu sist gick det i 2kg och eftersom tanken va helt tom rörde sig inte mätaren ens. tidigare har vi fått i lite mer och då har vi kunnat köra en del på gasen. Vad kan det vara som stoppar påfyllningen?
Med vänlig hälsning Joakim
FauVee
Posts: 46
Joined: 2011-10-21, 12:09

Re: Kan inte fylla tanken

Post by FauVee »

Förmodligen gasregulatorn .
Danne
Posts: 6
Joined: 2015-02-23, 20:13

Re: Kan inte fylla tanken

Post by Danne »

Gasregulatorn kan väl inte ha något med det att göra?
jocke_gök
Posts: 7
Joined: 2015-01-23, 18:55

Re: Kan inte fylla tanken

Post by jocke_gök »

Gasregulatorn sitter väl efter tanken. Känns som att det vore något innan tanken som kan spela in. Backventil??
jocke_gök
Posts: 7
Joined: 2015-01-23, 18:55

Re: Kan inte fylla tanken

Post by jocke_gök »

Kan det vara fel på påfyllningsnippeln?

Med vänlig hälsning Joakim
jocke_gök
Posts: 7
Joined: 2015-01-23, 18:55

Re: Kan inte fylla tanken

Post by jocke_gök »

Nu har jag tappat ur gasen bakom påfyllningsnippeln. Den går lätt, så det kan inte vara den som kärvar. Nu återstår endast själva gasventilen, det sitter ju en backventil där. Någon som har bytt den någon gång? Volvo vill ha 13000:-+ arbete för en sådan ny. Undrar om det går att komma åt backventilen... Hmmm..
jocke_gök
Posts: 7
Joined: 2015-01-23, 18:55

Re: Kan inte fylla tanken

Post by jocke_gök »

Idag finns det helt plötsligt gas i tanken igen, går alltså inte att tömma ur genom att släppa på rören som sitter på ventilen. Jag har ju lossat både inkommande, utgående samt röret som går till småtankarna. Idag gick bilen helt plötsligt på gas trots att gasmätaren visade tom. Efter ytterligare en stund så visar även tankmätaren att det finns gas, och eftersom vi kör ca 8mil om dagen och ingen bensin gått åt måste den gått på gas. Har hela tiden trott att det är tryckgivaren i tanken som styr när bilen ska gå på bensin, kanske inte är så ändå. Kan det finnas en till tryckgivare som får bilen att slå om till bensin? Börjar luta mot jordfel eller liknande..

Med vänlig hälsning Joakim
Post Reply