Nu har jag kört 200,63 mil och tankat 126,66 kubik biogas, för det mesta. Har tankat naturgas en gång och då kom jag inte längre än vad jag gör på biogas. Detta ger en förbrukning på 0,63 kubik/mil blandad körning (med flertalet kallstarter). Vid landsvägskörning har jag som snålast hamnat på 0,56 kubik/mil (tankade, körde 14 mil nästan enbart landsväg, och tankade vid samma pump några timmar senare). Som längst på gas uppmätte jag vid tankningen idag då, utan att ens börjat köra på bensin, kom 473,5 km. Det var nog inte många meter kvar på gas dock. Fick i 27,07 kubik gas vid tankningen. Har inte kört en meter på bensin än. Försöker hålla hastigheten runt tillåtna gränsen (tappar lite fart i uppförsbackar och hamnar lite över i långa nerförsbackar). Jag får min lägsta förbrukning till 3,92 kg/100 km.
Nu undrar jag hur långt ni kommer på era bilar, endast på gas? Och/eller förbrukning? Alla modeller tillåts delta såklart, det gör det hela bara mer intressant. Uppge uppmätt förbrukning, inte färddatorns förbrukning, helst på många tankningar för att undvika problemet med dåligt tryck i pumparna. Även längsta sträcka per gastank, uppge då hur många kubik ni fått i.
Ni får gärna rätta mig om jag mäter fel i mina omvandlingar.