Kortast kötid i norra Stockholm?

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
ottomatisk
Posts: 10
Joined: 2011-10-27, 10:27

Kortast kötid i norra Stockholm?

Post by ottomatisk »

Hej allihopa.

Jag har just köpt min första bil sedan jag samägde en gammal Renault 12 med min kära mor för femton år sedan.
Självklart ville jag denna gång välja mest miljövänliga alternativet, men budgeten var rätt begränsad.

Så det blev en Volvo V70 2.4 Bi-Fuel Addition -04, vilken hade ungefär halv gastank när jag hämtade den på KVD i Upplands Väsby.

Givetvis ville jag genast testa att tanka gas och for till Shellmacken i Kista kring kl 19. Där stod några taxichaffisar på kö och meddelade att det var cirka 20 minuters väntetid, varvid jag kastade in handduken och endast fyllde upp bensintanken.

Tjejen i kassan sade att de alltid har gas, men att det ofta är uppemot en timmes kö. Vilket ju inte låter så inspirerande.

Från årskiftet kommer vi bo i Ursvik (Sundbyberg).

Nu är frågan: Var i närheten (dvs Solna-Sundbyberg med omnejd) finns gasmacken med kortast väntetider?
Volvo V70 2.4 Bi-Fuel -04
User avatar
Patrik N
Posts: 33
Joined: 2011-01-31, 11:01
Location: Stockholm

Re: Kortast kötid i norra Stockholm?

Post by Patrik N »

Shell i Kista är den minst prioriterade macken för leveranser av gas. OKQ8 Rinkeby, OKQ8 Vreten samt Statoil Veddesta brukar sällan ha så lång kö när jag har tankat där. OKQ8-mackarna har bra kompressorer och där går det ganska snabbt att tanka medan Veddesta och Kista tar längre tid. Statoil Brommaplan har fyra tankplatser och där har inte varit kö de gånger jag varit där. Stationen på Bilia Haga Norra är tills vidare stängd pga ombyggnad.
Vovo V70 AFV Summum -10, Automat
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Kortast kötid i norra Stockholm?

Post by avozetta »

Kan bara instämma i Patriks inlägg. Även om jag jobbar i Kista så tankar jag aldrig där längre sen alternativen blev fler. Jag har mer eller mindre haft OKQ8 Vreten för mig själv (inga köer) sen den öppnades, möjligtvis är det lite fler bilar där nu när Haga Norra är stängd. Rinkeby borde ju passa dig utmärkt som bor i Ursvik.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
ottomatisk
Posts: 10
Joined: 2011-10-27, 10:27

Re: Kortast kötid i norra Stockholm?

Post by ottomatisk »

Tack för svaren.

Det blev gastankningspremiär i helgen på OKQ8 i Rinkeby. Typ en minuts väntan medan bilen framför tryckte i sin tank.

Jag blev lite nervös när jag inte lyckades få till låsningen av munstycket men en snäll taxichaffis som stod på kö hjälpte mig. :D
Volvo V70 2.4 Bi-Fuel -04
Post Reply