Motorproblem

Post Reply
Jörgen
Posts: 8
Joined: 2009-05-04, 09:29

Motorproblem

Post by Jörgen »

Hej på er har en Passat 09som rullat 6800 mil. Har en tid haft problem med att den går ryckigt på tomgång vid gasdrift, sen har den börjat slå över på bensindrift fast drygt halva gastanken är full. Lämnade in den på service igår (lika struligt och värdelöst som vanligt på din bill GBG) efter ett par turer kom den till någon som kunde ta reda på vad som felades. Gastrycks ventilen kostar 12.800:- att reparera. Garantin gick ut den 29 maj så ingen hjälp att vänta tydligen. Någon med liknande erfarenhet? Menar inte din bils otroligt urusla service för den var ju ingen nyhet.
VW Passat Ecofuel DSG 09 Svart
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Motorproblem

Post by avozetta »

Kolla upp din försäkring, bör täckas av maskinskadedelen.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Re: Motorproblem

Post by torkel »

Jag säger "Mechanum"! Till och med servicesäljaren på Din Bil rekommenderade dem...
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Re: Motorproblem

Post by Mange »

Är de så benhårda på datumet? Om bilen servats hos dem enligt plan så känns det som en god chans för dem att ge lite goodwill. Man kan verkligen bli trött på sådant... Lycka till iaf för inte katten vill man betala såna pengar på en så pass ny bil med en misstänkt undermålig komponent :evil:
V70BiFuel2008
Jörgen
Posts: 8
Joined: 2009-05-04, 09:29

Re: Motorproblem

Post by Jörgen »

Ja efter 8! dagar har de lyckats laga bilen. Jodå stenhårda ingen garanti, men fick ersättning av motorgarantin. Nej det är sista gången jag sätter min fot på din bil. Maken till dålig service får man leta efter. Ringer aldrig tillbaka svarar svävande osv. Det blir mechanum för mig det sista året som är kvar på leasingen. Sen blir det att köpa bil på BILAB i Kungälv. Hoppas deras verkstad är bättre.
VW Passat Ecofuel DSG 09 Svart
DasCNG
Posts: 3
Joined: 2011-08-01, 14:46

Re: Motorproblem

Post by DasCNG »

Har en Touran-08 och hade förra året samma problem. Till 08 fanns det inga reservdelar, och man fick byta ut en hel del. Hela reparationen gick på ca 18 000, men Din Bil (garanti?) stod för kostnaden.
Post Reply