Kartor RNS-310

Post Reply
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Kartor RNS-310

Post by torkel »

Är det någon som har fått tag på färska skandinaviska kartor till sin RNS-310 (v3, 2011)? Övriga europeiska länder hittar man ju på nätet, men just Skandinavien verkar hopplöst.

Är det överhuvud taget någon som har köpt kartor till sin RNS-310 som vet vad de kostar i Sverige?
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Re: Kartor RNS-310

Post by torkel »

Kröp till korset och kostade på mig en ny kartskiva. Bästa priset och snabbaste servicen hittade jag på http://navigation.teleatlas.com/. Försökte beställa skivan från Din Bil, men säljaren kunde inte garantera att det var senaste versionen och tyckte att det var för mycket jobb att ringa VW för att kolla!

Enda gången jag har fått bra service på Din Bil var när jag hämtade min nya bil, annars har de mest undvikit allt vad service heter. De till och med rekommenderade mig att serva min bil på Mechanum istället för hos dem: "De har bättre service och ungefär samma pris som vi."
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Kartor RNS-310

Post by Danni »

1385 är ju inte så fantastiskt hutlöst. Har för mig de tar närmare 3000 kr för skivan till RNS510 på VW.

Håller för övrigt med om servicen hos VW. Inte särskilt nöjd med den alls. Vilket Din Bil gav dig tipset om Mechanum?
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Re: Kartor RNS-310

Post by torkel »

Det var Grafiska Vägen.

Jag frågade om fördelarna med att serva bilen på Din Bil istället för Mechanum, så jag öppnade för honom att värva över mig, men han rekommenderade mig direkt att behålla Mechanum. Sen gav han mig en isskrapa och ett cerat. "Men de här har bara vi."

Nästa gång jag ska byta tjänstebil åker jag utomsocknes till en återförsäljare som bryr sig om sina kunder.
Post Reply