Gastillgång i Hammarby Sjöstad

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Martinmat
Posts: 82
Joined: 2009-08-22, 10:34
Location: Östersund

Gastillgång i Hammarby Sjöstad

Post by Martinmat »

Hej!

Ska i november ner till Stockholm och är lite nyfiken på hur det brukar vara med gastillgången vid Statoil i Hammarby Sjöstad. Brukar det vara problem? Ska bo på Hammarbyhöjden. Rekommenderar ni ngt speciellt tankställe ni som bor i Sthlm.
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Gastillgång i Hammarby Sjöstad

Post by Fred »

Tyvärr är det dåligt på alla statioiner. Det är nästan enklare att tala om vilka som är sämst: Mörby, Frihamnen och Kista. De är lågprioriterade och har otroligt dålig statistik. De övriga varierar väldigt mycket. Personligen bor jag norr om stan och försöker tanka på Hagby i regel. Jag har dålig koll på södra delarna.

Har man otur så svänger man in på någon station när någon sopbil eller buss precis åkt därifrån och då är det lika mycket tryck i pumpen som när en katt släpper väder... :lol:
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: Gastillgång i Hammarby Sjöstad

Post by Sven »

Martinmat, jag tycker Fred var väl negativ. Det byggs rörnät från Hammarby Sjöstad och söderut, snart kopplas gasmacken i Sköndal på. Detta rörnät förbättrar gastillgången avsevärt. Läs gärna i denna tråd: http://www.forumgas.se/forum/viewtopic. ... 827#p14827

Jag bor i Bagarmossen och tankar oftast i Sköndal. Under hela detta år har gastillgången varit bristfällig, så jag rekommenderar att gå in på AGA:s sida om aktuell gastillgång innan du åker och tankar. http://mobil.gasinfo.se/ Just nu har f ö 13 av 16 gasmackar i Stor-Stockholm gas.
Opel Zafira CNG -08
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Gastillgång i Hammarby Sjöstad

Post by Fred »

Du får gärna tycka att jag är negativ Sven...tyvärr beskriver jag verkligheten. Tipset om gasinfo.se är väl bra men det är dessvärre ofta som sidan inte beskriver verkligheten. Uppdateringen sker för sällan och när den väl görs så är det ofta den inte stämmer. Det har hänt många gånger att jag åkt till stationer med grön markering bara för att få vända därifrån med tomma tankar, i dubbel bemärkelse.

Det är naivt att tro att vi kommit till ett läge med stabil tanksituation i Stockholm och jag tycker att Martin har rätt att få ett ärligt svar på sin fråga.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Post Reply