Hej dr_blue!
Nyare Volvo Bi-Fuel CNG/CBG bilar (2001->) har bara en (kombi)gasregulator, som sänkar gastrycket från 200 -> 0,96 bar och justerar/reglerar gastrycket med insug vakuum.
Gamlare Volvo Bi-Fuel CNG/CBG bilar har först en högtryckgassänkare som sänkar gastrycket från 200 -> 8 bar, och då en lågtryckgasregulator, som sänkar gastrycket från 8 -> 0,96 bar och justerar/reglerar gastrycket med insug vakuum.
Dessa gamlare lågtryckgasregulatorer man också kan använda i LPG systemer (utan en högtryckgassänkare), därför att gastrycket från LPG-tank är bara runt 10 bar eller kanske max. 20 bar. Dessa gamla lågtryckgasregulatorer finns i många många bilar tillverkad av olika firmor och man kan hitta nya membraner för dom mycket lätt. Koltec VG392 är en gammal lågtryckregulator, och i gamla Volvo Bi-Fuel CNG/CBG bilar finns en likadan lågtryckregulator som heter Necam Mega. Dom kan man fixa själv, om man har mycket fritid och inspiration : )
Vad gör saken lätt att göra misförstånd, är att i nyare Volvo Bi-Fuel bilar den kombiregulatorn heter också Necam Mega. Jag vet inte om det finns ingenting mera information om delen, kanske en typnummer eller någonting? Det är säkert att Necam var den tillverkare av delen, och Mega är kanske deras produktionnamn för hela gassystemet, som fördelar gasen till insug fortgående (Volvo fortfarande användat den här gamla systemet till 2007 eller så). Nyare gassystemer har magnetventiler som fungerar likadan som moderna bensininsprutningsystemer. Men om man frågar mig, jag tycker att den gamla systemen är helt ok. Man kan bara fråga hur dessa nyare systemer fungerar efter tio år eller mer. Den gammal fungerar helt bra

Alla systemer har slitande delar, och gummimembraner går att byta själv om man bara hittar nya membraner någonstans.
Om du ger den linken varifrån ska du köpa en repair-kit, vi kan se om det är för gamlare eller nyare gastryckregulator. Tyvärr jag tror att det är för en gamlare typ. Men hoppas att jag är fel och du har hittat en "jackpot"
Mvh, Hewey