Vilka kredittankort ska man ha som gasbilsägare?

Post Reply
Maga
Posts: 10
Joined: 2010-01-02, 14:13

Vilka kredittankort ska man ha som gasbilsägare?

Post by Maga »

Hej
Min bil är tillverkad för 1,5 vecka sedan och det ska ta 4 veckor för att skicka den från Tyskland till lilla Skåne. Helt sjuk logistik. Där har Volkswagen något att förbättra. Den ska gå med en bilbåt till Halmstad och sedan söderut till Helsingborg igen. Enbart tack vere detta forumet, fick jag reda på att R-line paket hade sänkts med 9 000kr som jag tog säljaren på och jag uppgraderade till Dynaudio och tonade rutor för det priset. Det gick jämt ut. Detta hade jag aldrig blivit kompenserd för annars. Första gången i livet jag får en hyffsad stereo, hoppas jag i bilen.

Min fråga är dock, vilka tankort är bra att ha för att tanka gas? Företaget betalar soppan (gasen) och jag har 2 km till min Preemmack med fordonsgas i Höganäs, så det kortet är beställt. Det är mest när man ska ner till Europa på semestern och köra i tjänsten i Sverige. Man vill ju helst tanka miljövänligt och komma ifrån det fossila eländet.

Vilka kort är bäst att ha i Europa? Shell; ?????
I Sverige? EON, Preem, Statoil, Shell ???

Tacksam för bra svar som vanligt! Jättebra forum detta!
Mvh
Magnus
osh
Posts: 127
Joined: 2008-05-03, 00:49

Re: Vilka kredittankort ska man ha som gasbilsägare?

Post by osh »

Har inte varit utanför svea rike med bilen ännu men här kör jag på Visa. Verkar fungera överallt. ;-)
frakt
Posts: 15
Joined: 2009-12-28, 20:04
Location: Norrköping

Re: Vilka kredittankort ska man ha som gasbilsägare?

Post by frakt »

Hej
Det bästa kortet att ha om man ska tanka en gasbil är vilket kort som helst med Visa, tex Volkswagenkortet med Visa
Annars ett kort som funkar på många gas mackar är Volvo kortet (OkQ8,Eon,till en del Svensk biogas,Fordonsgas)
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Re: Vilka kredittankort ska man ha som gasbilsägare?

Post by Mats »

Volvo V70 Bi-fuel -05 Automat
Nolltrefem
Posts: 4
Joined: 2010-01-14, 23:48

Re: Vilka kredittankort ska man ha som gasbilsägare?

Post by Nolltrefem »

Jag kör mycket i Södra delarna av riket och där finns många EON-pumpar och då de har samarbete med OK-Q8 så funkar deras kort klockrent, med faktura direkt till företaget. :)

Mvh Nolltrefem
Post Reply