Tja, det är vad "sveriges främsta expert på tjänstebilar", Ronny Svensson, skrev i Privata Affärers småföretagartidning i en rekommendation till småföretagare där de analyserade fyra bilar drivna av olika bränsletyper. Han föreslog en snål dieselbil, eftersom den är billig att äga och köra oavsett politiska beslut och subventioner. Bilhandlaren som bjöd lite, i mina ögon,var densamma som sålde mig bilen ny, dvs VW i Akalla. Antar att de har lite koll på gasbilsmarknaden, även om de inte har längre erfarenhet eftersom Ecofuelen är så pass ny.
Det jag förresten menade är att jag ser att det är risk att förhållandet mellan utbud och efterfrågan inte är likadant om ca två år, dvs när det finns en massa Ecofuel och MB 170 som ska ut på begagnatmarknaden, inte hur begagnatmarknaden ser ut idag.
Sen är priset givetvis bara en faktor. Många som kör gasbil gör det såklart huvudsakligen av miljömässiga skäl och då spelar ovanstående inte så stor roll. Förmodligen gäller detta de flesta som frekventerar detta forum, men kanske inte majoriteten av nuvarande förare av gasdrivna tjänstebilar.
Annars har du rätt, jag gillar att cykla.
. Ger både bra motion, kondition och är miljövänligt. Väntar dock tills isen och snön släpper sitt grepp över storstaden innan jag tar fram min tvåhjuliga skönhet med en manskraft.