Jag använde den här bra instruktionen för reparationen:
http://www.verdampere.nl/pdf/Manual%20r ... 20Mega.pdf
Alltså fastän instruktionen var för Koltec VG392, den hjälper mycket bra, eftersom många delar är likadana också i Necan Mega som finns i min Volvo.
Här är några foton från reparation:

----Gamla membraner-----------------Gavlar-------------Steg 1 membranplats---------Kylvätskarum----------Gasrum före 2 steg-------Steg 2 membranplats
Foto 1: ÖVER ligger första steg membranen som mottar 1,7 bar gastryck. UNDER ligger andra steg membranen som mottar 0,96 bar gastryck. Membraner skiljer gastrycksidor från undertrycksidan. Uppsvällningar på membraner förklarar undertrycksidor, som går mot gavlar.
Foto 2: ÖVER ligger steg 2 gaveln, som vi ser när man tittar regulator framsidan. Undertrycket från motorinsugning kommer till regulatorn via det lilla kopplingstycket. Man justerar steg 2 gastrycket med sexkanthålskruven (5 mm) i centrum som belastar en fjäder mot steg 2 membranen. Gasen kommer ut från den stora öppning (kopplingstykcet visas inte) och går därefter till gasdelaren. UNDER ligger steg 1 gaveln, som stannar på regulator baksidan. Vi ser nu gavel baksidan med tre skruver som fäster regulatorn till motorrum. I centrum ligger steg 1 gastryckjusteringskruven (5 mm sexkanthål) som belastar en fjäder mot steg 1 membran. Alltså alla andra delar som vi se på andra foton, går i mellan av dessa två gavlar i det här fotot. På följande foton följer vi gasens gång som går från baksidan till framsidan av regulator.
Foto 3: ÖVER ser vi framsidan av bakgaveln. I centrum vi ser steg 1 justeringskruven som belastar en fjäder via en sexkantiga mellanläggsskiva. Steg 1 membran avstänger fjäderrummet från gasen, men i fjäderrummet vi kan se en inre ledning till höger sidan, som sammankopplar undertrycket till steg 2 fjäderrummet och därifrån till motor insugning. Alltså båda fjäderrummen har motorundertrycket som finjusterar ventiler för att gastrycket på gasdelaren håller sig alltid 0,96 bar över motorinsugningtrycket. UNDER vi ser backsidan av steg 1 ramen. På vänster vi kan se högtrycksregulatorn som reducerar gastanktrycket till ca. 8 bar. Därifrån kommer gasen till lågtrycksregulatorn via en ventil som får styrning från en L-vipparm som går till centrum och har en fjäder under den ände. Centrum av steg 1 membran belastar vipparmen. Gasen går från centrum till yttre kanal och i kanal ände går den via en oval genomförning till en gasrum före steg 2.
Foto 4: ÖVER ser vi backsidan av kylvätskarummets mellanskiva. UNDER ser vi framsidan av steg 1 ramen, som innehåller kylvätskarummet. Gasen kallnas under expandering och därför både hög- och lågtrycksregulatorerna värmas med kylvätska från motorn. En ny papperpackning klippade jag från 0,8 mm ark som jag köpte från Biltema. O-ringen i oval genomförning är 15 (inre diameter) x 2,7 mm. I höger sidan av den här foton vi ser en liten kopparrör som leder undertrycket mellan fjärderrummen.
Foto 5: ÖVER ser vi framsidan av kylvätskarummets mellanskiva. UNDER ser vi backsidan av steg 2 ramen, som innehåller en gasrum. Gasen värmar fortfarande med kontakt till mellanskiva, och går till steg 2 ventilen i centrum. Jag limmade en passlig O-ring från 2 mm (spelar inte mycket roll i det här mellanrummet, kan vara tjockare också) O-ringband, diameter var ca. 100 mm. Jag använde Bostik superlim gel, och den blev bra, när ändar var klippat rät.
Foto 6: ÖVER ser vi framsidan av steg 2 ramen. Vi ser ventilen som fastnar sig till steg 2 membranen med en skaft. Den där 4 mm sexkanthålskruven var mycket hård att göra lös när jag tog isär regulatorn. Jag använde en slående skruvningsmaskin och tänger skadade glidaxeln (visas inte) som skruvas till den här skaften. Använda gärna någon typ av vaddering mellan tänger och axeln, så måste du inte slipa axeln. Steg 2 membranen skiljar gasen från undertrycksidan och gasen går ut från regulatorn från den stora öppning i vänster. UNDER kan vi se backsidan av steg 2 gaveln. I höger är undertryckkanaler, till motorn och till steg 1. Den lilla kanal borrning i närheten av kopparrör kanalen var helt blockad! I centrum är en sexkantiga mellanläggskiva som steg 2 justeringskruv styr. Mellanskiva belastar en stor fjäder mot steg 2 membran.
Mvh, Hewey