Service av V70 i Göteborg.

Post Reply
seglarpojken
Posts: 3
Joined: 2009-09-22, 13:53

Service av V70 i Göteborg.

Post by seglarpojken »

Hej!
Ny på forumet och ny med gasbil sen maj :D .
Har en V70 av 2005 års modell som har sagt ifrån om service nu vid drygt 12000mil.
Har aldrig haft en bil som krävt att bli servad med jämna intervaller, utan har alltid haft mer eller mindre skrotbilar,
som fick nödhjälp då det krävdes...
Jo, och ett stim med Alfa Romeo som inte behöver presenteras närmare vad gäller serviceintervaller. (Dvs det blir tidigare än beräknat)..

Min fråga nu är, vart ska jag vända mig och hur mycket kommer det kosta, ungefär alltså.
Bor mitt i Gbg :)
Tack på förhand!
Conny
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Service av V70 i Göteborg.

Post by avozetta »

Ett utmärkt val. Grattis!
Tyvärr så svider det lite extra i plånboken som gasbilsägare i och med att bilen har 2 bränslesystem som skall underhållas. Kolla i denna tråd, http://www.forumgas.se/forum/viewtopic.php?f=23&t=1436, så får du lite tips om prisnivåer och en oberoende verkstad i Göteborg.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
seglarpojken
Posts: 3
Joined: 2009-09-22, 13:53

Re: Service av V70 i Göteborg.

Post by seglarpojken »

avozetta wrote:Ett utmärkt val. Grattis!
Tyvärr så svider det lite extra i plånboken som gasbilsägare i och med att bilen har 2 bränslesystem som skall underhållas. Kolla i denna tråd, http://www.forumgas.se/forum/viewtopic.php?f=23&t=1436, så får du lite tips om prisnivåer och en oberoende verkstad i Göteborg.
Hej o tack för svaret!
Ska kolla den verkstaden imorgon, men det är ju en djungel att hitta nån som både är bra och prisvärd,
även om det finns många volvoverkstäder kring Gbg :) .
Har ju räknat med runt 5000kr, men det kanske är naivt??
Som sagt, har inte en susning utan kan bara relatera till Alfa Romeo och det blev alltifrån lite till sanslöst mycket :D
Hälsningar
Conny
seglarpojken
Posts: 3
Joined: 2009-09-22, 13:53

Re: Service av V70 i Göteborg.

Post by seglarpojken »

Kan meddela att jag efter att ha ringt runt lite, ska serva bilen
på Allt i Bil i Tuve, bra bemötande och bra pris tycker jag.
Dom skulle ha ca 4100kr för 12000mila service, och de andra jag kollade med skulle ha 4900-5400kr.
/Conny
Post Reply