Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Diskussioner om specifika bilmodeller.
Post Reply
David
Posts: 58
Joined: 2009-05-11, 22:49
Location: Stockholm

Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by David »

Jag har ägt min Passat Ecofuel i tio dagar och hunnit med att prova två olika stationer, Shell i Kista och OK i Mörby. Jag har märkt att de två gånger jag tankat på Shell i Kista verkar tanken bara ha blivit ca 85% full, medan pumpen vid OK-macken hade mycket bättre tryck trots flera bilar i kö och två bilar som tankade parallellt hela tiden. Har någon annan märkt om vissa pumpar fungerar bättre än andra i Stockholm eller kan det variera från gång till gång? Vid båda tillfällena på Shell-macken har jag varit ensam vid pumpen och inte sett någon som tankat precis innan heller.
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by henrico »

Det där har hänt mig två gånger sedan jag fick bilen. En gång i Sundsvall och en gång i Årsta. I båda fallen var det att gasen var på väg att ta slut helt enkelt.

//H
Passat Ecofuel DSG '09
MickeS
Posts: 23
Joined: 2009-02-20, 18:56

Re: Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by MickeS »

Har tankat på Shell Kista regelbundet i sommar och då har det varit dåligt tryck typ varannan gång.
Statoil i Veddesta har jag provat några gånger och där har jag bara positivt att säga om.
V70 BiFuel
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by Fred »

Ni kan väl tricket hur man gör för att se vad det är för tryck i pumpen?
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by Danni »

Kiiiiiika ner i låddan! :o
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by Fred »

Japp! Ofta får man skärma av blänket i glaset dock...eller göra som jag, använda polariserande solbrillor! 8)
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by taz »

kan ni inte ta en bild på var den där mätaren sitter? jag har aldrig lyckats se den .. :( :( .. Brukar dock ofta tanka på högsbo 421 nu och de har den nya typen av pump som stannar automatiskt och den har en analog tryckmätare på sidan :) 220-230 bar brukar den oftast visa på sommaren.. på vintern blir det mycket lägre...
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by Fred »

Om jag kommer ihåg att ta med mig kameran nästa gång jag ska tanka lovar jag att ta en bild. Det kan dock vara bra att veta att inte alla pumpar har denna mätare. I Stockholm jag dock inte hittat någon pump utan.

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Erfarenheter av gas-pumpar i Stockholm?

Post by Danni »

Den vid Kallebäck/Skår har i alla fall en sån mätare. Bara sätt näsan mot glaset och kika ner i glipan så ser du det.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Post Reply