Pris på Gas på alla tankställen i Sverige??

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Pris på Gas på alla tankställen i Sverige??

Post by taz »

Nån som vet vad Biogasen kostar i Linköping, Norrköping och Nyköping? Ska en tripp till Sthlm på torsdag..

Hm.. Även om ni vet priset i Borås och Jönköping hade de vart nice.. :) Hur ligger tankstället till i Borås? Är det långt ifrån RV40?

Vad sägs som att göra en liknande lista som finns för stockholm (pris och tillgänglighet) för hela Sverige? Kanske inte just tillgänglighet då jag bara har varit med om en mack som inte fungerat under hela min tid jag haft gasbilen (2år) och det va just i stockholm... ;)

Men en lista med pris för hela Sverige? Tills killen på cngprices.com får lagt upp tankställerna....
Last edited by taz on 2008-01-14, 13:31, edited 1 time in total.
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

taz: Vill du så kan du skapa en tråd för priser för resten av Sverige, sen kan jag klistra den och länka från portalen. Jag vill dock inte ha för många moderatorer, så det får bli du och kanske någon till som kan uppdatera första inlägget.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Johan wrote:taz: Vill du så kan du skapa en tråd för priser för resten av Sverige, sen kan jag klistra den och länka från portalen. Jag vill dock inte ha för många moderatorer, så det får bli du och kanske någon till som kan uppdatera första inlägget.
Ja, några mer måste det ju vara för att vi skall kunna täcka hela Sverige med uppdateringar. Jag rör mig inte så ofta innåt landet.

Men det kunde ju vara en kul ide för att hålla reda på alla priser och veta var man skall tanka när man är ute och rör på sig. Det kan skilja rätt mycket mellan Fordonsgas priser och andra leverantörer...

Det krävs dock att nån annan förutom jag är intresserad och kan ha användning av det... :) Så.. nån mer?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Re: Pris på Gas på alla tankställen i Sverige??

Post by AndersH »

taz wrote:Nån som vet vad Biogasen kostar i Linköping, Norrköping och Nyköping? Ska en tripp till Sthlm på torsdag..
10,08 kr/Nm3 kostade det i lördags hos Svensk Biogas och det priset har gällt hos dem sedan slutet av oktober 2007.
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Tankstället i Borås ligger väl någon kilometer från RV40, inte långt alltså men lite kringlig väg som kan uppfattas som... tja, inte helt uppenbar om man inte kör efter GPS. Beror ju på vilket håll du kommer från också, första gången kom jag från Skene eller nåt sånt och lirkade mig genom massa smågator så det kanske förstört min uppfattning om hur lätt det är att hitta första gången :wink:. Tankstationen ligger nämligen vid reningsverket i Borås, gasen kommer direkt i rörledning å det är lite avsides á la industriområde. Har man varit där en eller ett par gånger är det ingen konstigt. Ungefär som Jönköping om du varit där, det finns stora likheter.

Priset i Borås är ju Fordonsgas standardiserade biogaspris, dvs literekvivalenten är väl 8.75 och då kostar väl gasen kanske 10.00kr/nm3 eller nåt sånt.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Jonas wrote:Tankstället i Borås ligger väl någon kilometer från RV40, inte långt alltså men lite kringlig väg som kan uppfattas som... tja, inte helt uppenbar om man inte kör efter GPS. Beror ju på vilket håll du kommer från också, första gången kom jag från Skene eller nåt sånt och lirkade mig genom massa smågator så det kanske förstört min uppfattning om hur lätt det är att hitta första gången :wink:. Tankstationen ligger nämligen vid reningsverket i Borås, gasen kommer direkt i rörledning å det är lite avsides á la industriområde. Har man varit där en eller ett par gånger är det ingen konstigt. Ungefär som Jönköping om du varit där, det finns stora likheter.

Priset i Borås är ju Fordonsgas standardiserade biogaspris, dvs literekvivalenten är väl 8.75 och då kostar väl gasen kanske 10.00kr/nm3 eller nåt sånt.
Hmm trodde det skulle vara billigare i borås.. Det är ju Borås stad som äger tankstället... Nä tacka vet jag lilla edet.. 7,75kr/nm3 :P Nästan så jag funderar på att sätta in en extra tank i bilen ;)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Det är Fordonsgas som driver tankstället för personbilar i Borås. Däremot ligger det fysiskt på Borås stads tankställe för lastbilar/bussar. Där finns alltså dispenrar modell större men dom lär inte funka till din Volvo :lol:

Jag vet att Borås stad står listade som operatör på Fordonsgas hemsida och man får väl anta att dom vet själva men det är iaf deras logotyp på dispensrarna för personbilar. Däremot vet jag inte om dom bytt betalpelaren till Fordonsgas dito eller om den gamla står kvar, det kan du gärna få berätta om du kör den vägen för jag har inte varit där sedan tidigt i höstas.

Jönköping brukar ju vara lite billigare förresten men inte som i Trollhättan med omnejd.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

I Kristianstad är priset 9,49 kr/Nm3, och det gäller alla eons gasmackar så det bör vara samma i hela Skåne och litet mer.
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Ok.. Hur känner ni? Är ni intresserade av samma typ som stockholmstråden, med pris osv för alla tankställen i Sverige? .. Finns det något intresse?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

Lite beroende på vilka möjligheter som finns på servern skulle jag kunna bygga en liten applikation för att hålla reda på priserna. Men det får nog admin svara på om man kan.
Hazze
Posts: 8
Joined: 2008-01-06, 01:00
Location: Solna

Post by Hazze »

Jönköping kostade 9,45 kubiken när jag tankade där för 10 dagars sen. De har ett tankställe till nu som ligger precis vid motorvägen vid Kinnarps arena. I Nyköping tog de 10,08 sist (drivs av Svensk biogas så det är väl samma pris i Linköping/Norrköping antar jag).
Opel Zafira -06 CNG
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

torkel: problemet är min kroniska brist på tid.

Vi kör apache och har php installerat. Det finns en mySQL-databas också, men jag vet inte hur man kommer åt den från php. Skriver du något i php så borde det bara vara för mig att kopiera in filerna.
Så om du vill utveckla något i PHP så låter det ju kanon!
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

Nä... php är inte min hemmaarena. Sorry.
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Jag har en webserver här också.. men också apache med php och mySQL... Hmm.. Vi ska nog gå på cngprices.com iden istället tycker jag.. då får man visuell översikt som är riktigt bra dessutom... Det skall gå och fixa en sån karta och lägga upp sina egna punkter på... jag får la ta o kika lite på det.. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Gasapå
Posts: 16
Joined: 2008-01-05, 16:36
Location: Borås

Post by Gasapå »

I Borås kostar gasen nu 9,55 per Nm3. Före årskiftet kostade den "bara" 8,97. Sicken höjning! Det är den nye modellen av betalpelare sedan något halvår tillbaks.
V70 Bi-fuel -04
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Tack för den informationen om Borås, det tar jag som bekräftelse på att Fordonsgas ligger bakom tankstället och att deras kort fungerar som betalmedel.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Ta en titt på detta o säg va ni tycker om denna iden.. Jag har börjat lägga in alla tankställen i Sverige på Google Maps och där kan sen utvalda personer uppdatera priset när det ändras. Man ser priset per station och även lite information om stationen..

http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&h ... 597656&z=6

Ska senare fixa en lättare adress....
Last edited by taz on 2008-01-16, 13:17, edited 2 times in total.
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Plonte
Posts: 172
Joined: 2005-11-13, 21:49
Location: Linköping

Post by Plonte »

Mycket bra....
Gasapå
Posts: 16
Joined: 2008-01-05, 16:36
Location: Borås

Post by Gasapå »

Mycket bra initiativ, Taz. Kanonbra!
V70 Bi-fuel -04
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Kanonbra! Om du vill kan du skapa en ny tråd för den googlegruppen(?) så klistrar jag den.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Hehe.. Kul att ni tycker om den :)

Ja.. Jag kan skapa en ny tråd men jag väntar några dagar tills jag fått ordning på alla tankställen.. Sen behöver jag er hjälp att hålla dem uppdaterade med pris osv..

Ska ta o kika lite mer på hur jag kan lösa det på ett smidigt sätt... O länka en riktig domänadress till kartan så den är lätt att komma ihåg...
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Wim
Posts: 67
Joined: 2008-01-01, 16:50
Location: Lilla Edet

Post by Wim »

Fint!

Idag var Trollhättan och Lilla Edet 8,50 per kubik.
Kungälv är 10,95 per kubik.

/wim
Image
0,715 m3/mil blir 6,30 kr!
Biogas Lilla Edet 8,80 kr.
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

I Kalmar är det 9,50:- per kubik, men automaten räknar fel så det är nog närmare 5:- kubikmetern. Men snart tar Eon över tankstället och då får vi nog betala ett helt annat pris.
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Ok, jag uppdaterar / lägger till dessa... Kommer inte vara hemma på 2 dagar nu.. men jag skall fortsätta med sidan så den blir fint.. Kommentarer och förslag som kan förbättra den mottages gärna.. :)

Även priser som saknas :)

Är det någon som känner sig manad att ha ändringsrättigheter på denna karta o hjälpa till att lägga till tankstationer och eller bara priser för den delen.. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Jättefint intiativ

Tyvärr är det nog ingen ide att lägga upp Växjö eftersom de bara säljer till personer som har blivit tilldelade kort efter att ha hört av sig till kommunen, men vill du lägga dit även detta tankstället så kan jag fixa koordinater och eventuellt en kart bild också.
Priset är annars 9,75 Kr/Nm3, på dålig gas :( (lågt energiinnehåll) som har blivit bättre och utlovas bli ännu bättre :) (den som lever får se).
Som parantes kan nämnas att de har valt att inte anmäla gasmacken till fordonsgas karta, just av anledningen att den inte är puplik.

Vill du ha plats och koordinater får Östersund kan jag nog fixa detta också
Skulle även kunna lägga in dessa platser med en tillfällig rättighet.
Men eftersom jag för det mesta tankar i Växjö är det ingen större anledning att lägga upp mig med ändringsrättigheter för en längre tid
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
Post Reply