Tanka gratis i Kalmar

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Tanka gratis i Kalmar

Post by Oldfield »

Betalningsfunktionen är för tillfället ur funktion i Kalmar. Så kunderna erbjuds gratis biogas.

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar ... 323203).gm

Jag har själv inte varit där och tankat än. Kanske de har börjat ta betalt igen.
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Var precis och tankade. Full tank för 0:- :)
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Post by Mange »

Och jag som var där för tre veckor sedan :evil: Lär väl få en räkning vad det lider....
V70BiFuel2008
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Fyllde på bilen idag igen, fortfarande gratis:)
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Oldfield wrote:Fyllde på bilen idag igen, fortfarande gratis:)
Bor du i närheten av kalmar eller åker du omvägar dit för att tanka? :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Bor tre mil från Kalmar, för övrigt mitt enda tankställe här i regionen.

Så visst blir det omvägar för att tanka, men å andra sidan har jag ofta ärenden in till Kalmar, så det går väl på ett ut så att säga.

Ska in imorgon igen, hoppas på fortsatt gratis gas:)
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Oldfield wrote:Bor tre mil från Kalmar, för övrigt mitt enda tankställe här i regionen.

Så visst blir det omvägar för att tanka, men å andra sidan har jag ofta ärenden in till Kalmar, så det går väl på ett ut så att säga.

Ska in imorgon igen, hoppas på fortsatt gratis gas:)
hehe nice nice! aldrig fel :) själv tycker jag det är lite synd att man inte kan tanka biogas i gbg.. de går om man skaffar avtal med fordonsgas tydligen och anger mängd biogas per år man skall förbruka så fakturerar de det.. men hur smidigt är det? inte alls! dessutom dyrare än naturgasen..

Nä.. jag tankar biogas i helsingborg varje gång jag åker ner till danmark.. blir en tank hem o en tank ner... :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Gratis idag med:)
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Från och med idag är det inte gratis längre i Kalmar. Åkte förbi idag igen, men då hade de fått igång betalningsfunktionen.

Stort tack till Kalmar Vatten för att ni under dessa veckor bjudit på biogasen och låtit oss med biogasbilar kunna köra miljövänligt trots en trasig betalningsfunktion.
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

Oldfield wrote:Från och med idag är det inte gratis längre i Kalmar. Åkte förbi idag igen, men då hade de fått igång betalningsfunktionen.

Stort tack till Kalmar Vatten för att ni under dessa veckor bjudit på biogasen och låtit oss med biogasbilar kunna köra miljövänligt trots en trasig betalningsfunktion.
..........................................

Nja....

Borde det inte vara tack vare en trasig betalningsfunktion.....
User avatar
Håkan
Posts: 166
Joined: 2007-10-09, 11:38

Post by Håkan »

track_snake wrote:
Oldfield wrote:Från och med idag är det inte gratis längre i Kalmar. Åkte förbi idag igen, men då hade de fått igång betalningsfunktionen.

Stort tack till Kalmar Vatten för att ni under dessa veckor bjudit på biogasen och låtit oss med biogasbilar kunna köra miljövänligt trots en trasig betalningsfunktion.
..........................................

Nja....

Borde det inte vara tack vare en trasig betalningsfunktion.....
Nu förstår jag inte :?:
Vad menar du track_snake?

Mvh / Håkan
Håkan
Volvo V70 II 2.5FT AFV -11
Opel Zafira CNG -09
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

Håkan wrote:
track_snake wrote:
Oldfield wrote:Från och med idag är det inte gratis längre i Kalmar. Åkte förbi idag igen, men då hade de fått igång betalningsfunktionen.

.
..........................................

Nja....

Borde det inte vara tack vare en trasig betalningsfunktion.....
Nu förstår jag inte :?:
Vad menar du track_snake?

Mvh / Håkan
-------------------------
Va???

Förstår Du inte?

Det blir ju fel om man säger 'Stort tack till Kalmar Vatten för att ni under dessa veckor bjudit på biogasen och låtit oss med biogasbilar kunna köra miljövänligt trots en trasig betalningsfunktion'

Det är ju tack vare att betalningsfunktionen var trasig som biogasen var gratis. Inte 'trots att den var trasig'....

Rätt uttryck är alltså: Stort tack till Kalmar Vatten för att ni under dessa veckor bjudit på biogasen och låtit oss med biogasbilar kunna köra miljövänligt tack vare en trasig betalningsfunktion...

Eller tycker Du att jag har fel?

/track_snake
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

track_snake, du får nog studera meningen litet närmare. Håkans formulering är rätt. Trots att betalfunktionen var trasig, möjliggjorde man miljövänlig körning. Det är den biten som styr, så att säga.
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Tracksnake skrev
"Rätt uttryck är alltså: Stort tack till Kalmar Vatten för att ni under dessa veckor bjudit på biogasen och låtit oss med biogasbilar kunna köra miljövänligt tack vare en trasig betalningsfunktion... "

Så du menar att Oldfield och andra inte tankar miljövänligt när betalningsfunktionen fungerar :?:
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Är det inte nog med svenskundervisningen snart :lol:

Jag kan glädja alla er som eventuellt passerar Kalmar att tankstationen ute vid Tegelviken inom kort kommer att få en ny betalningsautomat. Det blir därmed möjligt att betala med alla vanliga betal/kreditkort på marknaden. Man behöver således inte längre Kalmar Vattens egna tankkort för att fylla på gas eller lyckas med att passera där mellan 8-15 när man kan betala kontant på kontoret.

Hoppas svenskan blev rätt där :roll:
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

Göran wrote:Tracksnake skrev
"Rätt uttryck är alltså: Stort tack till Kalmar Vatten för att ni under dessa veckor bjudit på biogasen och låtit oss med biogasbilar kunna köra miljövänligt tack vare en trasig betalningsfunktion... "

Så du menar att Oldfield och andra inte tankar miljövänligt när betalningsfunktionen fungerar :?:
--------------------------------
Hmmmmmm..........

Nja, jag skulle nog ha skrivit 'tack vare'. Men världen är ju full av trotsiga individer...........

Nog diskuterat om detta. Jag ger mig gärna på den punkten om det glädjer någon....

/track_snake
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Post by Mange »

Idag kom fakturan, sista dagen före jul... ingen fara då man får vara glad för varje tankställe som finns, och funkar.

God Jul på er på Kalmar Vatten oxå :D

Jag fick i 16.77 kubik och jag hade kört slut på gasen på väg ner från Norrköping så jag hade hoppats få i lite mer...
V70BiFuel2008
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Mange wrote:Idag kom fakturan, sista dagen före jul... ingen fara då man får vara glad för varje tankställe som finns, och funkar.

God Jul på er på Kalmar Vatten oxå :D

Jag fick i 16.77 kubik och jag hade kört slut på gasen på väg ner från Norrköping så jag hade hoppats få i lite mer...
Pumpen räknar fel, så du får mer gas än du betalar för. Jag har får aldrig i mer än 16 kubik i min V70 men kör ändå 22-24 mil på varje tank. När jag tankar på andra ställen, exempelvis Rejmes i Norrköping får jag alltid i omkring 21 kubik och då blir det lite dyrare också.
Post Reply