Stockholmselände!

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Astra CNG
Posts: 91
Joined: 2008-05-07, 21:39

Re: Stockholmselände!

Post by Astra CNG »

Hej alla,

Någon som vet varför det är så "rött" på gasinfo http://mobil.gasinfo.se/ ???

Mvh
Två gasbilar i familjen, Astra Kombi CNG 2004 och
Zafira TNG 2009.
Primus
Posts: 51
Joined: 2010-07-10, 16:04

Re: Stockholmselände!

Post by Primus »

Det har varit hopplöst ett tag nu. Årsta uppgraderas och i Sköndal vet jag inte vad de skyller på. Men om man går in på gasinfo via mobilen får man nu ofta fel besked vilket är extra tråkigt. Jag har flera gånger åkt till Sköndal och Årsta som haft grönt men mött avstängda pumpar. Någon som vet varför gasinfo är så dålig nu? Och hur är det med Årsta? Är den igång?
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Stockholmselände!

Post by Fred »

Jag tycker att Gasinfo alltid varit dålig. Det står att den uppdateras regelbundet men om den uppdateras med fel information så är den ju helt meningslös! Vid två tillfällen de senaste dagarna har jag åkt in på Täby "Galloppfältet" för att den varit markerad som grön men fått vända för att den varit avstängd. Anledningen till att den varit avstängd är att de har tekniska problem. Intressant nog är problemen (enligt uppgift) världsunika! Munstyckena fryser fast i bilarna vilket tydligen aldrig hänt någon annanstans med den teknik som används där. De pratar om att sänka temperaturen i kryotanken och att byta till pistolmunstycken...i mina öron låter det som desperata åtgärder för att de inte vet vad de ska göra.

Att Gasinfo varit relativt pålitlig det senaste halvåret tror jag beror på att pumparna har fungerat. Dock är ju tanken med Gasinfo att den inte ska behövas om allt fungerar som det ska så om den inte är pålitlig när det är problem så kan den ju läggas ned. Detta har jag skrivit om tidigare på forumet, att Gasinfo kanske borde tas bort eftersom det ändå inte går att lita på informationen.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Primus
Posts: 51
Joined: 2010-07-10, 16:04

Re: Stockholmselände!

Post by Primus »

Sköndal var idag grönmarkerad. Stämde det med verkligheten? Nej!
User avatar
JohanF
Posts: 33
Joined: 2008-06-17, 15:02
Location: Haninge

Re: Stockholmselände!

Post by JohanF »

Primus wrote:Sköndal var idag grönmarkerad. Stämde det med verkligheten? Nej!
Var också i Sköndal häromdagen eftersom gasinfo visade grönt för Sköndal. Frågade på macken varför det var avstängt och fick till svar att "det nog kommer vara avstängt ett par veckor minst då de väntar på delar från Italien" (!). Då försökte jag göra en insats för mina medmänniskor som använder gasinfo.se och ringa numret som står på sidan och lämna ett meddelande. Det har man ju alltid kunnat tidigare. Nej nu har man ingen möjlighet att lämna ett meddelande längre!

Man undrar ju lite hur de tänker? Telefonsvararen säger att "alla stationer har gas" men funderar inte Aga över varför gasen inte tar slut vid en mack som är trasig? Då borde de ju kunna uppdatera hemsidan tycker man.

Mvh
Johan
Volvo V70 Bi-Fuel -06
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Stockholmselände!

Post by Fred »

Jag skulle tro att problemet ligger i att det är AGA som administrerar sidan. Om de har levererat gas till stationerna så markerar de grönt på sidan eftersom de fullföljt sitt åtagande och sedan bryr de sig inte ett dugg om ifall tekniken fungerar eller ej. Detta är givetvis helt meningslöst för oss kunder då vi ger blanka f*an i om det är tekniskt fel eller slut på gas som är anledningen till att en mack markeras röd. Vi vill veta ifall vi kan tanka eller inte, punkt slut! Är det grönt så åker vi dit och blir givetvis förbannade om vi får vända.

Jag tror att enda sättet att påverka detta är ifall vi, inför varje tankning, ringer till berörd mack och frågar om det går att tanka. Till slut kanske mackägarna blir så irriterade på alla telefonsamtal som stör verksamheten att de sätter lite press på AGA att hålla gasinfo uppdaterad med relevant realtidsinformation.

Mvh
Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
joppe
Posts: 62
Joined: 2009-12-19, 15:51
Location: Tyresö / Stockholm

Re: Stockholmselände!

Post by joppe »

Äntligen är Sköndal igång, och dom har pistolmunstycken på den nya pumpen :P

Bra tryck och ingen kö :) :D :mrgreen:
Full gas
Jonny
----------------------------------------
VW Touran Biogas 2011
Post Reply