Biogasproblem i Sundsvall sedan 140703

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
Knax
Posts: 4
Joined: 2009-05-23, 22:32

Biogasproblem i Sundsvall sedan 140703

Post by Knax »

Som besökare i Sundsvall trillade vi rakt in i en infekterad historia, när vi igår ville tanka gas på AGA/Preem-stationen i Landsvägsallén. När vi ringde Preem hamnade vi hos deras interna avdelning för tekniker och leverantörer. Den vänliga personen, vars namn jag tyvärr missade i hastigheten, förklarade att stationen varit stängd i 13 dagar (idag 14), först p.g.a. behov av en specifik reservdel men nu, sedan denna reservdel levererats, p.g.a. behov av kvävgas som behövs för att starta pumparna. Det finns biogas, men man får alltså inte fram den till pumpen.

Detta har lyckats bli TV-nyheter och även en artikel i Sundsvalls tidning och en lösning var aviserad till igår onsdag (16/7). Då vi befinner oss en bit ifrån tankstället, har vi inte varit dit idag, men vi har idogt sökt information på nätet, utan att finna någon. Imorgon ämnar jag ringa Preem igen, för att höra hur det gått.

Har någon mer information, posta gärna!
ribar
Posts: 35
Joined: 2011-07-23, 11:52

Biogasproblem i Sundsvall sedan 140703

Post by ribar »

Jag passerade Sundsvall i går vid 14-15. Pumpen var i drift men väldigt långsam (15minuter kanske) Den tryckte dock i 15,8kg i min V70.
Post Reply