Sockholms Stad tackar gasbilsförare

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Sockholms Stad tackar gasbilsförare

Post by avozetta »

Mycket matnyttig information för oss gasbilförare, inte bara Stockholmare!
Stockholms stad gör nu en extra insats för att uppmuntra etanol- och gasbilsägare att fortsätta köra på E85 respektive fordonsgas. Det ger en direkt klimatnytta att byta från fossilt drivmedel till etanol respektive fordonsgas i dessa bilar, http://www.stockholm.se/tanka
med tillhörande bilaga Frågor & Svar om biogas, http://www.stockholm.se/Global/Frist%c3 ... as_web.pdf

Gott Nytt Gasbilsår!
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
osh
Posts: 127
Joined: 2008-05-03, 00:49

Re: Sockholms Stad tackar gasbilsförare

Post by osh »

Hur ser det ut med gasen i Sthlm nu för tiden? Jag pratade med en förare i somras som nästan uteslutande körde på bensin då hen inte ville stå 30min i kö för att tanka. Har det blivit bättre, eller var det gammal information hen hade?
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Sockholms Stad tackar gasbilsförare

Post by avozetta »

Den föraren har uppenbart inte följt med i utvecklingen. Köer existerar ej längre och tillgången är mycket god idag och har så varit under hela 2012.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
osh
Posts: 127
Joined: 2008-05-03, 00:49

Re: Sockholms Stad tackar gasbilsförare

Post by osh »

Får ha ett litet samtal igen då. Be dem göra återbesök och rapportera till mig. =)
sinuslinus
Posts: 10
Joined: 2011-07-19, 23:54
Location: Norrköping

Re: Sockholms Stad tackar gasbilsförare

Post by sinuslinus »

Det brukar funka bra tycker jag.
Jag brukar undvika macken i Skärholmen för där brukar det vara så många taxibilar som köar.
Känns som om det är sista utposten för förortssöderortstaxibilarna.
Fiat Punto Bi-Power 2007
Image
Post Reply