Mackarna i Skår och Göteborgsvägen (Göteborg/Mölndal)

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Mackarna i Skår och Göteborgsvägen (Göteborg/Mölndal)

Post by Danni »

Halloj! Skulle tanka idag på Fordonsgasmacken i Skår och upptäckte att touchscreenen inte fungerade - det gick inte välja pump alls! Fruktansvärt frustrerande. Så jag åkte till EON-macken på Mölndalsvägen istället, och där lyckades jag tanka men bara pump nr 1 var fungerande. Kan vara bra att känna till.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Re: Mackarna i Skår och Göteborgsvägen (Göteborg/Mölndal)

Post by AndersH »

Beträffande touchscreens så tycker jag det är genomkorkat med de pumpar som har en vanlig knappsats där man knappar in sin PIN-kod och sedan tvingas man av någon anledning kladda på bildskärmen för att välja vilken pump man ska tanka från. Jag gör nästan alltid fel och ser inte den lilla klisterlappen som (otydligt) anger att man ska välja pump via bildskärmen... Det kanske är två helt separata system (PIN-kodssystemet för sig och pumpväljarsystemet för sig) som inte går att kombinera? :?
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Mackarna i Skår och Göteborgsvägen (Göteborg/Mölndal)

Post by Danni »

Jadu, jag vet inte, många gånger är det ju helt idiotiskt gjort. Ta EONs touchscreens - där ska du först välja konto eller kredit för kortet på touchscreenen, men sen måste du trycka på den gröna knappen för att bekräfta ditt val. Värdelöst. Men det är säkert en säkerhetsgrej där PIN-paden ska vara en isolerad enhet för att hantera kortbetalningar, så att det inte finns någon risk att känslig kortdata läcker eller nåt sånt.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Mackarna i Skår och Göteborgsvägen (Göteborg/Mölndal)

Post by Danni »

Tankade i Skår idag igen och nu fungerade skärmen.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Re: Mackarna i Skår och Göteborgsvägen (Göteborg/Mölndal)

Post by torkel »

Själv har jag varit med om en EON-tankning som inte fattade att jag lyft tankmunstycket. Återstår att se om jag får betala för den. =)
Post Reply