Akta hörseln när ni använder pistolmunstycken!

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Akta hörseln när ni använder pistolmunstycken!

Post by Fred »

Idag tankade jag på Statoils nya station vid reningsverket i Bromma, utanför Stockholm. Eftersom det var första gången jag tankade med pistolmunstycket så var jag inte helt säker på hur det skulle gå till. (Läsa på pumpen hur man ska göra går ju inte...karlar läser inte manualer! :mrgreen: ) Jag fipplade lite hit och dit men fick inte på munstycket så jag tryckte in handtaget utan att det var kopplat mot bilen...POPP...och det slog lock för både sambons och mina öron! :shock: Det var en rejäl smäll men det var inte ljudet som slog lock för öronen utan det var trycket! Vi tittade på varandra lite smått överraskade och jag tror att vi båda väntade på att det skulle börja göra ont i trumhinnorna eller att tinnitusen skulle sätta in, men inget mer hände. Mycket märklig upplevelse var det.

När vi senare på dagen åkte upp i Kaknästornet så fick trumhinnorna motionera lite till i den snabba hissen men det kändes inte konstigt för någon av oss så vi kan nog vara lugna när det gäller hörseln.

Är det någon som råkat ut för något liknande?

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Post Reply