Dåligt tryck i Östersundspumpen?

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Martinmat
Posts: 82
Joined: 2009-08-22, 10:34
Location: Östersund

Dåligt tryck i Östersundspumpen?

Post by Martinmat »

Hej!

Har de två senaste gångerna jag tankat (inom loppet av 1 vecka) inte fått i mer än 14,8 respektive 12,88 m3.

Första tankningen då var gastanken helt tom, hade slagit om till Bensin. fick då i 14,8.

Andra tankningen (idag) fick jag i 12,88 men då hade nålen precis kommit till rött, dvs. ej tomt.

Har en subjektiv upplevelse att det är dåligt tryck i pumpen (har provat båda sidorna). Var en annan kille som tankade samtidigt idag och han fick i drygt 14 nm3. Han var dock osäker på hur mycket gas han hade i tanken när han började tanka.

De hade i förra veckan service av pumpen, stäng i 2 dagar, det är efter det jag noterat detta.

Någon annan som har erfarenhet av att tanka i Gövíken de senaste veckan?

Man blir ju såklart nojjig att det är ngt galet med bilen....

Finns nu tyvärr ingen annan pump i Östersund att testa och känns lite väl att åka till Sundsvall 20 mil enkel för att kolla där....
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
User avatar
Martinmat
Posts: 82
Joined: 2009-08-22, 10:34
Location: Östersund

Re: Dåligt tryck i Östersundspumpen?

Post by Martinmat »

Är definitivt pumpen som har dålig kapacitet. Har fått i runt 20 vid ett antal tillfällen men idag när jag stod och tankade och det flödade på fint så kom en bil till pump 2 och i samma sekund som han började tanka stannade min pump av och slog strax därefter ifrån med bara 16,8 m3  man får väl börja tanka på udda tider så det är bra tryck 
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Re: Dåligt tryck i Östersundspumpen?

Post by Mange »

JA, det har väl aldrig varit så imponerande där... Sitter i Umeå just nu och siktar på att snedda in i Norge (trots flommvarningar). Planen är att ha full gastank + bensin vid gränsen för att minimera bensinköpen i Norge (runt 17kr/l!) och då är det inte så kul att förlita sig på Östersundspumpen med nuvarande situation i Östersund. Nej då blir det E4an till Sundsvall (bra tryck igår iaf och sen via Funäsdalen in i Kongeriket för att hålla västlig linje förbi det värsta katastrofområdet och via fantastisk fjäll-,fjordmiljö ramla in på Baerums gastapp runt ons/tor...
V70BiFuel2008
duvillno
Posts: 5
Joined: 2010-03-19, 12:26

Re: Dåligt tryck i Östersundspumpen?

Post by duvillno »

Håller med. Riktigt dåligt tryck i pumpen under sista tiden. Fick bara i 16 nm3 vid tomtank igår.

Annat var det i sundsvall för 2 veckor sedan, 24 nm3, och då var tanken inte ens helt tom.....
Post Reply