Statoil Uppland Väsby har öppnat

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by avozetta »

Det ser ut som om Statoil i Upplands Väsby har öppnat om man får tro gasinfo.se.

Nu har vi faktisk 17 gasmackar i Stockholm och fler är på G.

Närmast på tur är väl Täby och Nacka.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by Fred »

Va f*n?! Tjejen jag snackade med i Täby för att tag sedan sa ju att Upplands Väsby låg efter i tidsschemat!! Har Täby kanske öppnat...jag har inte kollat på några dagar nu...
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Astra CNG
Posts: 91
Joined: 2008-05-07, 21:39

Re: Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by Astra CNG »

Hej,

Varför detta hemliga öppnande, finns inget om detta på Aga:s hemsida???

Vad är det för typ av mack? med gas i flak eller likt Täby med flytande?

Mvh
Två gasbilar i familjen, Astra Kombi CNG 2004 och
Zafira TNG 2009.
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by Fred »

Jag fattar inte heller varför inte AGA går ut mycket större med när nya mackar öppnas/projekteras. De vet ju hur mycket kunderna skriker efter fler ställen att tanka på och bättre teknik. Jag menar, se på t ex Dressmans enorma reklamkampanj "Grattis Örkelljunga, nu öppnar vi en butik på Väg-gatan!". Är det månne så att AGA är livrädda för att det ska bli rusning och att grejerna ska paja så de får dålig publicitet...? :roll:

Upplands Väsby och Täby ska vara identiska anläggningar, dvs med flytande lagring av gasen.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by avozetta »

Macken listas på gasbilen.se också med pris så nog har den öppnat, Täby finns inte där.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by Fred »

Nu har jag testat Upplands Väsby!

Det var helt odramatiskt och inte alls speciellt upphetsande...det var som att tanka på en helt vanlig gaspump.Det gick inte speciellt mycket snabbare än vanligt och jag fick i precis drygt 20 Nm3 med helt tom gastank. Lite av ett antiklimax alltså.

Jag såg att det var en kille där och grejade med anläggningen, som ligger en liten bit ifrån själva pumpen. Kanske höll han på att trimma in systemet eller nåt...

Kortläsaren fungerade inte så jag fick betala inne vid kassan och där märktes det att det är nytt med gas för dem. Killen frågade om jag hade byggt in ett gassystem i min bil själv! :lol: Först förstod jag inte frågan men sen fattade jag att han trodde att det bara var nya Volvon som finns som gasbil. Så jag fick upplysa honom om att P2-Volvo BiFuel är de som det finns flest av.

Trevligt med en ny mack att tanka vid! :D
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Patrik N
Posts: 33
Joined: 2011-01-31, 11:01
Location: Stockholm

Re: Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by Patrik N »

Fred.

Var pumpen som den i Hammarby Sjöstad som har nästan samma tryck under hela tankningen eller var den som de andra där det går snabbt i början för att sedan gå långsammare och långsammare tills det är fullt?
Vovo V70 AFV Summum -10, Automat
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by Fred »

Patrik.

Det var så otroligt länge sedan jag tankade i Sjöstaden så det kan jag tyvärr inte svara på. Jag kollade inte heller hur förloppet var då jag hade ett ärende under huven när jag tankade. Jag har dock en känsla av att trycket var relativt konstant vilket är logiskt eftersom det inte finns någon mellanlagring som ska pumpas upp av en kompressor.

Pumpen, eller rättare sagt dispensern, är den nya modellen där räkneverken inte sitter bakom en stor glasskiva utan de har egna displayer på den gråa fronten. Det finns också en lampa som byter färg, grön när allt är ok, orange när den jobbar och röd om något är vajsing.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Patrik N
Posts: 33
Joined: 2011-01-31, 11:01
Location: Stockholm

Re: Statoil Uppland Väsby har öppnat

Post by Patrik N »

Pumpen på Statoil Upplands-Väsby är nu öppen igen. Inte enl. Gasinfo.se men enl. Taxi Stockholms interna info.

/Patrik
Vovo V70 AFV Summum -10, Automat
Post Reply