Appropå E.On i Sthlm

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
JohanF
Posts: 33
Joined: 2008-06-17, 15:02
Location: Haninge

Appropå E.On i Sthlm

Post by JohanF »

Är det någon som vet vad som är strul med eons nya tankställen i Vreten och Rinkeby? De har ju stått stilla i snart en månad enligt gasinfo.se.

Mvh
Johan
Volvo V70 Bi-Fuel -06
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Appropå E.On i Sthlm

Post by Fred »

Jag vet inte men jag gissar att det har med gasbrist att göra.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Appropå E.On i Sthlm

Post by avozetta »

Lika nyfiken jag men har inte fått iväg en förfrågan för än precis nu, vi får se vad E.ON. svarar.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Appropå E.On i Sthlm

Post by avozetta »

Här kommer svar från E. ON:
Hej och tack för ditt mail,

Tyvärr har vi fortsatta tekniska problem vid våra stationer i Rinkeby och Solna och innan de börjar fungera så har vi inte möjlighet att öppna Nackastationen. Ny prognos om öppnande av Rinkeby och Solna får vi efter nyår.
Tekniska problem och inte gasbrist och det är väl samma utrustning i Nacka som gör att man inte öppnar där innan det är löst.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Appropå E.On i Sthlm

Post by Fred »

Är inte dessa två stationer helt nya...? :roll:
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
cpalm
Posts: 69
Joined: 2009-09-11, 22:01

Re: Appropå E.On i Sthlm

Post by cpalm »

Kommer spontant att tänka på SGAB-stationen på Arlanda som också har helt ny utrustning som iallafall jag haft lite problem med här i vinterkylan. Munstyckena är av en lite annorlunda typ som har den fiffiga egenskapen att de går att vrida runt slangen så att man kan få spaken uppåt trots bångstyriga slangar. Vad som inte är lika bra är att upphängningsanordningen för munstycket är i form av en tapp motsvarande påfyllningsventilen som man låser fast munstycket i. Nu i vinter har det ibland varit nästan omöjligt att få loss munstycket och jag misstänker att det beror på att "klorna" fryser ihop i stängt läge och inte öppnar sig när man vrider på spaken. Tyvärr händer också gärna samma sak när man tankat klart. Har fått stå och vrida, bända och mecka ett par gånger för att komma loss. Uppenbarligen inte konstruerat för svenskt klimat :wink:

Låter iofs som att E.Ons problem verkar vara nåt värre...
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Appropå E.On i Sthlm

Post by avozetta »

Rinkebymacken ser ut att vara igång nu om man får tro gasinfo.se. Solna/Vreten är fortfarande stängd och Nacka inte öppnad men det finns kanske hopp nu då med tanke på svaret från E.ON ovan.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
Swemax
Posts: 2
Joined: 2011-01-20, 00:06

Re: Appropå E.On i Sthlm

Post by Swemax »

Var idag inne på q8 i Nacka för att hör om de visste något datum
Men de hade ingen aning.

Däremot berättade de att pumpen varit driftklar sen augusti och att eon provtryckt anläggningen och provtankat bilar
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Appropå E.On i Sthlm

Post by avozetta »

Hej!
Här kommer lite färska nyheter från E.ON. om våra mackar i Stockholm och det var inget roligt besked jag fick på frågan om macken i Nacka och eventuellt nyetablering söder om city som ju fortfarande har betydligt färre gasmackar än norra sidan.
Hej Anders och tack för ditt mail. När det gäller macken i Nacka så har vi valt att inte öppna den då det är problem med leverans av gas till våra andra mackar i Stockholmsområdet. Vår prioritet ligger i att inte tumma mer på servicen kring dessa stationen. Risken är att dessa problem inte är löst förrän till årets slut.

Någon ny etablering i södra Stockholm är i dagsläget beslutat. Jag hänvisar till ovanstående problem även här.
Fler OKQ8/E.ON-mackar är således inte att vänta under året :( . Nu får vi ligga på AGA/Statoil i stället :) .
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
Post Reply