Info.brev till gasbilsägare i Sthlm.

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Info.brev till gasbilsägare i Sthlm.

Post by Fred »

Idag damp det ned ett brev i lådan med avsändare "Energigas Sverige".

Det var mest "gamla" nyheter om att de jobbar på att utöka kapaciteten lite här och där samt en massa strykande medhårs att vi är så bra som kör gasbilar (som om vi inte visste det redan :D ).

En sak som var en "ny" nyhet för mig är att Stockholm, i mitten av nästa år, kommer få LNG via en terminal i Nynäshamn. Detta kommer då vara en backup för när biogasproduktionen halkar efter. Jag säger som den gode Gert Fylking: "ÄNTLIGEN!!!!"

En intressant sak som också nämns är att de effektiviserar transporten av biogas till Stockholm genom att de köpt in fler flak, men också att dessa har en ny teknik som gör att de får med 3 ggr mer gas per transport. Är det någon som vet vad denna teknik innebär? Detta borde ju också sänka priset på biogas om de håller fast vid att biogaspriset följer bensinpriset på grund av att transporterna går med diesellastbilar. :roll:

Det mest positiva med det här brevet tycker jag att det är hela fyra aktörer som är upphovsmän! I kristider krävs allianser, även om man i normalläget är bittra konkurrenter, och nu har alltså AGA, Energigas Sverige, E-On och Stockholm Gas gått ihop för att visa oss som lider att de jobbar gemensamt för att lösa problemen. Det är positivt i mina ögon, så länge det håller.

Det är kanske inte är slutet på problemen, kanske inte ens början på slutet...men det kanske är slutet på början! :D

Mvh
/Fred

P.s Om så önskas kan jag scanna in dokumentet om någon som vill läsa det inte fått det i låddan. D.s
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Re: Info.brev till gasbilsägare i Sthlm.

Post by Mats »

Här kan man läsa hela brevet Till gasbilsförare i Stockholmsområdet

Har för mig att jag fick ett liknande brev förra året, och vi som bidragit till tråden stockholmelände!, vet hur det gått... :(
Men man ska vara optimist :D det blir säkert bättre 2011
Volvo V70 Bi-fuel -05 Automat
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: Info.brev till gasbilsägare i Sthlm.

Post by Sven »

Mats, jag tror också 2011 blir bättre, för det kan ju inte gärna bli ännu sämre! :wink:
Opel Zafira CNG -08
Post Reply