Höjt pris på gasen i Östersund

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Martinmat
Posts: 82
Joined: 2009-08-22, 10:34
Location: Östersund

Höjt pris på gasen i Östersund

Post by Martinmat »

Läste i Länstidningen förra veckan att tjänstemännen ville höja priset från dagens 9,50kr till 11,60 för att matcha övriga landet. http://ltz.se/nyheter/ostersund/1.25499 ... -pa-biogas

Detta skulle enligt dem öka chansen för privata aktörer på biogasmarknaden i östersund. Beslut ska tydligen tas till veckan. Jag hoppas på att det förslaget avslås en höjning med 2 kr m3 känns ju inget skoj :cry:

Det blir 44kr mer för en full tank i min bil.....

Om det inte blir några etableringar kommer då kommunen att sänka priset igen???!! Skulle inte tro det va.... :evil:
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
User avatar
Martinmat
Posts: 82
Joined: 2009-08-22, 10:34
Location: Östersund

Re: Höjt pris på gasen i Östersund

Post by Martinmat »

Jahapp, då var det klart priset höjs i Östersund
http://ltz.se/nyheter/ostersund/1.25775 ... -ostersund

:(
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
osh
Posts: 127
Joined: 2008-05-03, 00:49

Re: Höjt pris på gasen i Östersund

Post by osh »

Låter som fel sak att göra. Jag gissar att det inte rullar alltför många gasbilar där norröver med tanke på hur långt ni har mellan mackarna, så enligt min uppfattning hade "rätt" sak att göra varit att fortsätta låta kommuner bygga biogasmackar så att det går att ta sig runt där uppe och subventionera gasen som ett sätt att bygga upp en stor/större gasfordonspark i området. Nu kommer väl folk bara köpa dieslar istället och strunta i gas, för vem vill ha omaket om det inte blir billigare.
Här nere i södern kan vi ha lite högre pris för här är omaket inte så stort...
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Re: Höjt pris på gasen i Östersund

Post by Mange »

Trist! Med tanke på att gasbilsinnehav kräver extra engagemang så bör det vara rejält billigare när man väl lyckas hitta en fungerande pump...
Men vilken pappskalle som skrivit kommentar nr 3 till tidningsartikeln :lol:
V70BiFuel2008
User avatar
Martinmat
Posts: 82
Joined: 2009-08-22, 10:34
Location: Östersund

Re: Höjt pris på gasen i Östersund

Post by Martinmat »

Skönast är ju att snubben skriver under siganturen "insatt" också.... :roll:
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
Post Reply