Tankkort med rabatt på Gas?

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
Lello
Posts: 6
Joined: 2009-06-03, 11:39

Tankkort med rabatt på Gas?

Post by Lello »

Hej på er.

Bytte jobb idag och kommer köra en Touran Ecofuel under provanställningen och sedan beställa en Passat Ecofuel.
Är det så att bolagen inte ger någon rabatt på Fordonsgasen när man tankar den? Står inget om det på deras hemsidor iaf.

Har ni några tips på tankkort som funkar på alla olika gasstationer, eller är det att betala med Visa som gäller?

Glada hälsningar Lello
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Tankkort med rabatt på Gas?

Post by Fred »

VISA är nog det kort som fungerar på flest tankställen. Jag har aldrig råkat ut för att jag inte kunnat betala med mitt kort. Det man kan göra är att skaffa ett kort, med VISA, från någon av leverantörerna så man får rabatt åtminstone hos dem. I mitt fall är det ett volvokort med VISA som ger mig 25 öre rabatt på "Tanka"-stationerna.

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Tankkort med rabatt på Gas?

Post by Danni »

Jag har mailat Fordonsgas, och de ger ingen rabatt om man använder deras kort, så jag använder mitt vanliga Swedbank-kort helt utan rabatt :(
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Lello
Posts: 6
Joined: 2009-06-03, 11:39

Re: Tankkort med rabatt på Gas?

Post by Lello »

Någon har sagt till mig att Fordonsgas hos OK är återbäringsgrundande. Men inte övriga drivmedel. Någon här som kan bekräfta detta?

MVH Lello
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Re: Tankkort med rabatt på Gas?

Post by torkel »

Fordonsgas är både en beteckning på en produkt, som säljs av exempelvis OK, och namnet på en västsvensk kedja av tankstationer för fordonsgas. Kan det vara så att det blivit begreppsförvirring?
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: Tankkort med rabatt på Gas?

Post by Sven »

När jag tankar på Statoil i Sköndal med Statoilkort får jag 25 öres rabatt/Nm3.
Opel Zafira CNG -08
Lello
Posts: 6
Joined: 2009-06-03, 11:39

Re: Tankkort med rabatt på Gas?

Post by Lello »

Sven wrote:När jag tankar på Statoil i Sköndal med Statoilkort får jag 25 öres rabatt/Nm3.
Ok för jag fick mailsvar av Statoil nyss:


Tack för ditt mail

Vi har tyvärr ingen rabatt när det gäller fordonsgas. Utan vi ger 15öre i
rabatt när det gäller bensin.
JM
Posts: 20
Joined: 2009-03-27, 22:52

Re: Tankkort med rabatt på Gas? EON och Lunds Energi

Post by JM »

Hej!

Här nere i Skåne så ger både EON och Lunds Energi 20 öre rabatt på sina tankkort för fordonsgas, LE från första tankningen men från EON fick jag rabatten först efter nåt halvårs tankande.

Glädjande är att Lunds Energi under våren öppnar Källbyverket och börjar sälja sin egen "Fordonsgas 50", dvs pumpar in 50 % biogas av det man tankar i gasnätet precis som EON. Ett steg i rätt riktning, undrar hur lång tid det kommer att ta innan ALL fordonsgas är 100% biogas eller om vi aldrig kommer att uppnå detta...

3500 mil snart i en gaspassat och jag är supernöjd!!

/J
VW Passat TSI Ecofuel 12, vit, tonade rutor bak, xenonljus
Post Reply