Nytt tankställe på Toftanäs i Malmö

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
Pka
Posts: 332
Joined: 2006-10-04, 20:53
Location: Mölndal

Nytt tankställe på Toftanäs i Malmö

Post by Pka »

http://webfinanser.com/nyheter/195057/m ... s-i-malmo/
I dag invigde E.ON och OKQ8 sitt 32 tankställe för fordonsgas. Macken ligger på Toftanäs i Malmö.
Kör Volvo S60 Bi-Fuel
aiskylos
Posts: 64
Joined: 2009-03-14, 09:40

Re: Nytt tankställe på Toftanäs i Malmö

Post by aiskylos »

Ha! Har redan varit där, var ju tvungen att testa. Lite trögfattad ibland, jag fattade inte vad "Bg50" stod för tills jag såg EON-skylten. Trevligt med gasmackar på fullservicestationer.

Pka wrote:http://webfinanser.com/nyheter/195057/m ... s-i-malmo/
I dag invigde E.ON och OKQ8 sitt 32 tankställe för fordonsgas. Macken ligger på Toftanäs i Malmö.
VW Touran TSI Ecofuel -10 Biscay blue
Audi A2 1,2 Tdi som går på rapsdiesel
Gigamaster
Posts: 20
Joined: 2009-06-25, 16:33
Location: Malmö

Re: Nytt tankställe på Toftanäs i Malmö

Post by Gigamaster »

Det är på tiden att biogasen kommer upp på stolpen. Folk vet ju inte att det finns om det inte står på stolpen.
"95" "Diesel" och "E85" är oftast det man ser, så jag blev riktigt glad när jag såg att det även stod "Bg50" under "E85" på Toftanäsmacken.

Priset på stolpen är i Nm3, vilket kan vara förståligt då inte E85-priset räknas i motsvarande bensinliter heller. Men tyvärr ser biogasen dyr ut i förhållande. Fast det viktiga är ju att det syns att det finns Biogas 50 där. Mycket välkommet.

Dessutom har jag aldrig tankat så snabbt; under två minuter för full tank. Detta måste vara den snabbaste macken jag någonsin tankat på.

Nu börjar det likna nåt! :lol:

/DJJ
Biogas. For Life
aiskylos
Posts: 64
Joined: 2009-03-14, 09:40

Re: Nytt tankställe på Toftanäs i Malmö

Post by aiskylos »

Fast det hade inte skadat om branschen hade bestämmt sig för ett sätt att presentera priset , och inte tre som nu.
Gigamaster wrote:
Priset på stolpen är i Nm3, vilket kan vara förståligt då inte E85-priset räknas i motsvarande bensinliter heller. Men tyvärr ser biogasen dyr ut i förhållande.

/DJJ
VW Touran TSI Ecofuel -10 Biscay blue
Audi A2 1,2 Tdi som går på rapsdiesel
Post Reply