lista med gas-tankställen till GPS

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
User avatar
moraola
Posts: 70
Joined: 2006-12-28, 10:21
Location: Mora

Post by moraola »

Jag blir lite förvirrad av alla länkar. :shock:
Är det någon som har ett samlat grepp om vilka filer som gäller för Europa?
V70 Bi-fuel -07
DJ
Posts: 168
Joined: 2005-12-19, 10:29
Location: Linköping

Post by DJ »

Tankade ner en ny fil från fordonsgas idag, är den "up to date"?
Daniel
Volvo V70 Bi-Fuel 2007 med GRÖN GAS-PEDAL :)
User avatar
MartinF
Posts: 130
Joined: 2008-02-13, 09:00
Location: Jönköping
Contact:

Post by MartinF »

Är inte så haj på min nyinköpta GPS ännu (Garmin Nüvi 200) - jag laddade ner filen och importerade den till GPS:en. Hur hittar jag nu gasmackarna? Ligger de bland POI:s bland bensinstationerna eller hur funkar det? Har även laddat ner fartkameror - kommer de att ploppa upp automatiskt eller måste jag aktivera det på nåt sätt?

Tacksam för lite hjälp :oops:
_________________________________________
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -07
Golf Variant Bifuel -03
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

MartinF wrote:Är inte så haj på min nyinköpta GPS ännu (Garmin Nüvi 200) - jag laddade ner filen och importerade den till GPS:en. Hur hittar jag nu gasmackarna? Ligger de bland POI:s bland bensinstationerna eller hur funkar det? Har även laddat ner fartkameror - kommer de att ploppa upp automatiskt eller måste jag aktivera det på nåt sätt?

Tacksam för lite hjälp :oops:
Mina POI jag tankade in från fordonsgas heter just "Fordonsgas".. De borde inte lägga sig under de vanliga tankställerna..

I min GPS som är ca 3 år gammal nu.. (Navman). Så ligger de som POI objekt. Sen i inställningsmenyn kan jag välja vilka POI objekt som skall synas på kartan när man kör, jag kan även ställa in så att den varnar när jag är nära ett POI objekt.

Jag har ställt in så att den varnar när jag är inom 1000m omkrets från ett tankställe. Sen kan man även välja att hitta till ett POI objekt. Jag kan välja "närmaste tankställe" så får man upp en lista över tankställen i närheten och så är det bara att klicka på det man vill till, det står även hur långt det är dit.

Smidig lösning tycker jag.. Enda nackdelen är att kartorna e gamla i den nu och det sker ju en hel del nybyggnationer.. Speciellt rondeller i korsningar där det tidigare varit en vanlig vägkorsning..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
MartinF
Posts: 130
Joined: 2008-02-13, 09:00
Location: Jönköping
Contact:

Post by MartinF »

Hmm, jag får nog leta upp en manual på nätet. Jag har importerat Fordonsgas .csv-fil och GPS:en säger att den importerat X antal punkter. De finns dock ingen stans att finna. Under "Intressanta platser" finns bara förinlagda ställen. Och under "Favoriter" hittar jag dem inte heller.
_________________________________________
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -07
Golf Variant Bifuel -03
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

MartinF wrote:Hmm, jag får nog leta upp en manual på nätet. Jag har importerat Fordonsgas .csv-fil och GPS:en säger att den importerat X antal punkter. De finns dock ingen stans att finna. Under "Intressanta platser" finns bara förinlagda ställen. Och under "Favoriter" hittar jag dem inte heller.
Kolla en gång extra under intressanta platser.. Så det inte finns flera sidor att bläddra bland där.. Jag hittade inte dem första gången jag tittade heller i den menyn men sen när jag tittade lite extra så hittade jag den.. Om nu importen har gått vägen ok då vill säga..
User avatar
MartinF
Posts: 130
Joined: 2008-02-13, 09:00
Location: Jönköping
Contact:

Post by MartinF »

Nu hittade jag dem under "Extra". Där finns också fartkameror jag hämtat hem. Lyckas dock inte få dem att larma när jag närmar mig. Suck, den här apparaten är ju allt annat än användarvänlig när det inte medföljer en vettig manual heller.
_________________________________________
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -07
Golf Variant Bifuel -03
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

MartinF wrote:Nu hittade jag dem under "Extra". Där finns också fartkameror jag hämtat hem. Lyckas dock inte få dem att larma när jag närmar mig. Suck, den här apparaten är ju allt annat än användarvänlig när det inte medföljer en vettig manual heller.
Eller så är du för gammal för att lära dig ;) hehe.. skämt åsido.. jo de är lite krångliga de måste jag hålla med om.. Men de va fint att du hittade dem nu till slut i alla fall!
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
MartinF
Posts: 130
Joined: 2008-02-13, 09:00
Location: Jönköping
Contact:

Post by MartinF »

Vafalls!?! För gammal?!?! :D Jag som till och med fick visa leg på Systemet förra veckan... tanten i kassan såg lite skamsen ut när jag visade körkortet och hon insåg att jag fick handla på Systemet redan för 13 år sedan :D
_________________________________________
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -07
Golf Variant Bifuel -03
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Snälla hjälp mig. Jag har laddat hem filen med gastankställen. Men vart i min GPS ska den ligga? Jag fattar ingenting. Finns ju hur många mappar som helst i strukturen på minneskortet. Jag har en Navigon PNA 6000T

Men vart i minneskortets mappstruktur lägger jag filen för gastankställen?


:roll:
varpan
Posts: 31
Joined: 2008-04-30, 11:16

Post by varpan »

Inte läge att "klistra" denna tråden, den kan ju vara nyttig att ha överst..
Post Reply