Gasbilsfolk

Allt om som har med gas att göra.
Post Reply
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Gasbilsfolk

Post by Jonas »

Tydligen har det sedan en tid funnits små skyltar på bl.a. tankstationen i Högsbo Göteborg om att vi som kör på gas träffas på http://www.myblock.se/gas men jag har inte sett det förrän idag trots att jag tankar där rätt som det är.

Forumet på myblock verkar vid en första anblick inte så välbesökt trots kreativ marknadsföring men det är lovvärt att locka gasbilsförare att kommunicera med varandra. Är det någon av forumgas medlemmar som står bakom marknadsföringen i Högsbo kanske? :)
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Gasbilsfolk

Post by taz »

Jonas wrote:Tydligen har det sedan en tid funnits små skyltar på bl.a. tankstationen i Högsbo Göteborg om att vi som kör på gas träffas på http://www.myblock.se/gas men jag har inte sett det förrän idag trots att jag tankar där rätt som det är.

Forumet på myblock verkar vid en första anblick inte så välbesökt trots kreativ marknadsföring men det är lovvärt att locka gasbilsförare att kommunicera med varandra. Är det någon av forumgas medlemmar som står bakom marknadsföringen i Högsbo kanske? :)
Hmm jag tankar i Högsbo 90% av mina tankningar (om du menar 421) och har aldrig sett den skylten :) Varför inte sätta upp ett forumgas klistermärke eller något istället? :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
bi-fuel classic
Posts: 55
Joined: 2007-03-04, 11:40
Location: Kungälv

Post by bi-fuel classic »

gasbilsfolkanslag fanns också uppe i fredags vid NSR Biogas i Helsningborg. Känns jobbigt o ha koll på flera forum med samma inriktning
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Ja det där myblock gas gruppen verkar bara virrig.. det är ju inget riktigt forum.. Nån kan väl regga sig där o tipsa om forumgas.. Vårt forum verkar mycket mer gediget..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Visst är det trevligt att folk engagerar sig i "vår" sak! Fast jag håller med om att det andra forumet är väldigt rörigt...dock känns det lite taskigt att regga sig bara för att locka över (de få) användarna hit.

Dock kanske vi skulle trycka upp EGNA klistermärken som vi kan sprida?! :D

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Fred wrote:
Dock kanske vi skulle trycka upp EGNA klistermärken som vi kan sprida?! :D

Mvh
/Fred
En mycket god idé! :D
Opel Zafira CNG -08
hanseric
Posts: 1
Joined: 2008-06-19, 23:17

Post by hanseric »

Hej!
Jag är upphovsmannen till Gasbilsfolk. För att förklara. Myblock.se är primärt ett verktyg där människor kan kontakta varandra lokalt. Man är "sig själv" utan alias och man kan diskutera alltifrån lokalpolitik till att hitta folk där man bor för att låna en gräsklippare, gå ut och ta ett glas eller styra upp föräldragruppen på dagis.

På Myblock startas även intressespecifika grupper som t ex Gasbilsfolk och då kan de även vara nationella.

Jag hade själv aldrig hört talas om det här forumet trots att jag kört gasbil i fyra år. Så då gas är ett av mina intressen (hur det nu kan vara det..) varför det var naturligt att starta ett.

Tror att ämnet är brett nog för att diskuteras på olika ställen. Fördelen med ForumGas är ju att här finns fantastiska personer med engagemang och kunskap som driver frågan framåt. Det är en fantastisk faktabank. Min grupp på Myblock har väl fördelen att andra människor som inte är så "forum"-hungriga kan se gruppen och därmed intressera sig. Plus att man kan upptäcka människorna i gruppen på ett annat sätt vilket jag själv tycker är roligt.

Om det är möjligt så tar jag gärna en RSS-feed (fast jag har inte sett någon) från ForumGas. På så sätt kan vi ju länka Forum Gas diskussion från Myblock vilket troligtvis kommer att generera såväl fler besök som medlemmar.

MVH
Hans Eric Melin
V70 Bi-Fuel
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Välkommen Hanserik!

Visst finns det plats för flera ställen att odla sitt gasintresse! Bara bra att kunskapen sprids så mycket som möjligt. Jag tycker att det är en utmärkt idé med länkning till varandra. Det där med RSS och liknande hieroglyfer får Johan svara på, som forum-mäster kan han säkert sådant :wink:
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Ska bara uppdatera forumet någon dag (den innehåller en del hack och är sammanvävd med portalen, så det är inte bara att uppgradera rakt av).

Ska försöka avsätta några timmar i helgen till detta.

Sen ska jag kolla på RSS-feed, det är fler som efterfrågar en sådan.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Post Reply