Biogasbil i Göteborg

Allt om som har med gas att göra.
Post Reply
Fredde
Posts: 2
Joined: 2013-01-15, 23:04

Biogasbil i Göteborg

Post by Fredde »

Hej
Funderar på att köpa biogasbil. Bor i Göteborg. Kör oftast inom 10mil från Göteborg. Ett par gånger/år till Stockholm och någon gång till svenska fjällen.
Kan det funka, med tanke på gasmackar...?

/Fredrik
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Re: Biogasbil i Göteborg

Post by Johan »

Gasmackar i Göteborg med omnejd fungerar väldigt bra skulle jag vilja säga. Gott om mackar, framförallt i Göteborg och mycket sällan problem eller köer.
Till Stockholm kommer du alltid, oavsett vilken bil du väljer, men har du liten gastank får man kanske planera en gnutta så man vet var man kan tanka.

I Stockholm vet jag inte hur det är längre, länge drogs Stockholmarna med det ökända "Stockholmseländet", med brist på gas och långa köer vid mackarna. Jag tror det har blivit bättre.

Ska du upp i fjällen får du nog använda bensin efter Värmland (om du åker inåt landet). Flera kör då på bensin och använder gastanken som reservbränsle till nästa mack, så de kan utnyttja hela bensintanken innan de behöver stanna för att fylla på.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Fredde
Posts: 2
Joined: 2013-01-15, 23:04

Re: Biogasbil i Göteborg

Post by Fredde »

tack för svaret. mvh / Fredrik
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Biogasbil i Göteborg

Post by avozetta »

Problemen i Stockholm är borta, gott om mackar, väl utspridda och god tillgång på gas.

När det gäller fjällresor så är det nog bara en bil som ställer till det, det är WV Touran som bara har 11 liters bensintank. Det blir många stop i gaslöst land.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
Post Reply