Volvo 945 gas med motorhaveri

Allt om som har med gas att göra.
Post Reply
Sven Haraldsson
Posts: 1
Joined: 2009-08-13, 23:25

Volvo 945 gas med motorhaveri

Post by Sven Haraldsson »

Jag är en av de få som äger och kör en 945 gasbil. Tackar för alla tips jag fått från forumet.
Min bil har gått väldigt bra i 29500 mil, jag har bara kört den sen 18000, men tyvärr hände en mycket otrevlig sak för några dagar sedan. Något hände med kylningen och motorn blev överhettad och som resultat av det totalt värdelös. Jag har tänkt sätta i en utbytesmotor och naturligtvis låta gasdriften vara kvar. En liten vänlig fråga till någon, som är väl insatt i gasbilar (speciellt 940). Är det en vanlig standardmotor som sitter i eller är den på något sätt modifierad, tänker på ventiler eller liknande.
Lite tråkigt det som hände. Jag har varit mycket nöjd med bilen, i papperna står det att det är en provbil, och att Göteborgs energi har haft den. Jag köpte den för 5 år sedan och den har aldrig krånglat. Jag kommer ca 15 mil på en tankning. Skulle gärna vilja ha en större tank så det gick att komma 20-25 mil istället. Vet någon om det går att byta? men då kräver det väl ombesiktning med en massa byråkrati.
Vänliga hälsningar
Sven Haraldsson
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Re: Volvo 945 gas med motorhaveri

Post by Mange »

Välkommen till forumet, även om det kunde skett under trevligare omständigheter... Fast du har ju fått ut rätt många mil ändå. Du får säkert kloka råd inom kort, dessvärre har jag ingen aning om dessa motorer varför jag avstår att spekulera.
Krya på gamla Bettan!
V70BiFuel2008
Wallander
Posts: 189
Joined: 2008-08-05, 09:21
Location: Gbg
Contact:

Re: Volvo 945 gas med motorhaveri

Post by Wallander »

Forumsmedlemmen du söker är Rushdie, han är grym på gasbilar och 940-gas!
Volvo S70 Bi-Fuel Image

www.garaget.org/Wallander
Post Reply