Hittar ingen Opel Astra CNG !!!

Post Reply
marting
Posts: 5
Joined: 2006-11-08, 22:55

Hittar ingen Opel Astra CNG !!!

Post by marting »

Söker efter en gasbil och tycker Opel Astra är fina bilar, toppen att den finns som gasbil också...Men det är inte lätt att hitta... Eller nån annan medelstor bil för den delen, med gasdrift och schysst pris...Hjääällp.
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Jag förmodar att det är beg. du letar efter. Nya astror finns för tillfället inte med gas, men ska återkomma enligt djungeltrumman.
Jag letade gasbil väldigt länge (nåja, 1 1/2 år) och fann dessa sidor bäst:
www.kvd.se
www.blocket.se (sök på alla möjliga varianter av cng/bifuel/naturgas).
www.netbil.se

Astror har funnits lite då och då både på blocket och kvd, tyvärr oftast den äldre versionen där gastanken tar upp plats i lastutrymmet.

Ha tålamod :)
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
larfor
Posts: 184
Joined: 2006-06-01, 21:58
Location: Östersund

Post by larfor »

Jag hade tur att komma över en begagnad Astra för ca 1,5 år sedan, men det var efter en tids spanande. Visst, det är en liten nackdel att tanken tar en del av bagaget, men för mig har det räckt fullgott ändå hittills. Astran har fördelen att den har en normalstor bensintank, så att man klarar sig utan problem även norr om Uppsala.
Nu kommer visserligen stationer även norrut, men det blir ändå väldigt glest mellan dem.

Ett tips till är: http://www.bilweb.se/
User avatar
Plonte
Posts: 172
Joined: 2005-11-13, 21:49
Location: Linköping

Post by Plonte »

och nackdelen av att den "bara" har 16 Nm3 tank uppvägs ganske väl av att den är så mycket bränslesnålare än V70n.... kommer ca 25 mil blandad körning på en tank biogas, och en sådär 32-34 mil på en tank naturgas.

All lycka till i jakten!
Image
larfor
Posts: 184
Joined: 2006-06-01, 21:58
Location: Östersund

Post by larfor »

Här är ett tips till
http://www.miljofordon.com/
-och där finns det en Opel Astra dessutom
Post Reply