Ska det vara en speciell handbok till V70 Bi-fuel?

Post Reply
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Ska det vara en speciell handbok till V70 Bi-fuel?

Post by Fred »

Hej!

Till alla er som kör V70 Bi-Fuel: Är eran handbok skriven för Bi-Fuel eller är det bara den vanliga för V70?

Jag köpte min bil från Rejmes i Linköping med alla papper i ordning men när jag kikade i handboken så står inte ett ord om gasdelarna. Därför undrar jag nu om min orginalhanbok kanske försvunnit och att de ersatt den med en vanlig V70-bok. Kan någon kika efter och se om det står något gasrelaterat i er bok?

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Jag har den "vanliga" V70-boken plus två stycken tunna tillägg, ett för gasrelaterade grejor och ett för punkalagning med pump och spray.
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

åsaboe wrote:Jag har den "vanliga" V70-boken plus två stycken tunna tillägg, ett för gasrelaterade grejor och ett för punkalagning med pump och spray.
samma här..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

åsaboe wrote:Jag har den "vanliga" V70-boken plus två stycken tunna tillägg, ett för gasrelaterade grejor och ett för punkalagning med pump och spray.
Och samma här.

Borde bara vara att ringa Rejmes och be dem skicka tilläggen för gasbil.
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Toppen grabbar!

Då vet jag vad jag ska fråga efter i min nästa kontakt med Rejmes! Om de inte kan ordna detta kanske jag kommer fråga någon av er ifall ni kan scanna eller kopiera era... :wink:
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Hej alla!

Nu, när jag satt och letade efter en grej bland mina inlägg, fann jag detta och mindes plötsligt denna lilla fråga. Jag har helt glömt bort att fråga Rejmes om Bi-Fuel-tilläggen. Det känns lite kymigt att höra av sig till dem efter nästan ett år... :oops: Är det någon som skulle vilja förbarma sig och antingen scanna in tilläggen eller kopiera dem? :)

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Fred wrote:Hej alla!

Nu, när jag satt och letade efter en grej bland mina inlägg, fann jag detta och mindes plötsligt denna lilla fråga. Jag har helt glömt bort att fråga Rejmes om Bi-Fuel-tilläggen. Det känns lite kymigt att höra av sig till dem efter nästan ett år... :oops: Är det någon som skulle vilja förbarma sig och antingen scanna in tilläggen eller kopiera dem? :)

Mvh
/Fred
Hehe, det kan jag fixa åt dig. Vad föredrar du? Scannade eller kopierade? Kan fixa det när jag är tillbaka på jobbet den 2:a Jan..

Kompressor manualen känner jag inte igen men jag borde ju ha den eftersom jag har skrivit det i inlägget så jag får ta en titt.. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

taz wrote:Hehe, det kan jag fixa åt dig. Vad föredrar du? Scannade eller kopierade? Kan fixa det när jag är tillbaka på jobbet den 2:a Jan..

Kompressor manualen känner jag inte igen men jag borde ju ha den eftersom jag har skrivit det i inlägget så jag får ta en titt.. :)
Det vore toppen! Scannade är absolut att föredra om det inte är för mycket jobb. Då kan jag skriva ut en hårdkopia och och behålla en i datorn! :D Och det är absolut ingen brådska, jag har ju haft bilen snart ett år och har nästan glömt bort att jag borde ha en!

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Fred wrote:
taz wrote:Hehe, det kan jag fixa åt dig. Vad föredrar du? Scannade eller kopierade? Kan fixa det när jag är tillbaka på jobbet den 2:a Jan..

Kompressor manualen känner jag inte igen men jag borde ju ha den eftersom jag har skrivit det i inlägget så jag får ta en titt.. :)
Det vore toppen! Scannade är absolut att föredra om det inte är för mycket jobb. Då kan jag skriva ut en hårdkopia och och behålla en i datorn! :D Och det är absolut ingen brådska, jag har ju haft bilen snart ett år och har nästan glömt bort att jag borde ha en!

Mvh
/Fred
Hehe, ok.. bäst jag lägger en påminnelse i min kalender så jag inte glömmer det.. I'll fix! :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Hehe...annars kommer jag nog påminna dig...fast det kanske tar ett knappt år... :wink:

Skicka ett PM när du fått tid att scanna lite, så får du min mailadress!

Stort tack på förhand!

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Fred wrote:Hehe...annars kommer jag nog påminna dig...fast det kanske tar ett knappt år... :wink:

Skicka ett PM när du fått tid att scanna lite, så får du min mailadress!

Stort tack på förhand!

Mvh
/Fred
Jag har inte glömt av dig.. Jag tänker på dig varje dag.. när påminnelsen poppar upp på datorn när jag ser min inkorg växa... :)

Skall försöka få tid över till detta imorgon på jobbet då jag är inne rätt tidigt imorgon :) Du kan ju skicka din mailadress till mig i ett PM..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
kjelle
Posts: 65
Joined: 2008-08-22, 09:12
Location: Skellefteå

Post by kjelle »

åsaboe wrote:Jag har den "vanliga" V70-boken plus två stycken tunna tillägg, ett för gasrelaterade grejor och ett för punkalagning med pump och spray.
Appropå det. Jag har tillägget för punkalagning, men däremot har jag inte utrustningen som beskrivs i det tillägget. Är det något som ska finnas med, eller måste man skaffa det separat?
V70 Bi-Fuel -04
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Det skall finnas med i bilen, ersätter reservhjulet och utan grejorna står man sig ju slätt om man råkar ut för punka.
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Enligt mina efterforskningar så var det bara fram till en viss årsmodell som kompressorn med inbyggd punkaspray levererades med bilarna. Efter det slängde de endast med en burk vanlig punkaspray som vem som helst kan köpa på OK eller Biltema.

Själv kör jag med en kompressor och sprayburk från Micro.

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Fred wrote:Enligt mina efterforskningar så var det bara fram till en viss årsmodell som kompressorn med inbyggd punkaspray levererades med bilarna. Efter det slängde de endast med en burk vanlig punkaspray som vem som helst kan köpa på OK eller Biltema.
??
Till vilken årsmodell då?
Har en 07 enl VOLVO (uttagen 2006-06-05) om jag nu minns rätt så har den kompressor med inbyggd punkaspray.
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Post by Mange »

Jag köpte en av de allra sista Bi-fuel´arna och där ligger en kompressor.
V70BiFuel2008
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Där ser man...då har jag blivit felunderrättad...

Jag läste något om att det kommit en ny produkt som verkar mycket spännande. Det var i princip en vanlig punkaspray men, till skillnad från dessa som endast är en mycket temporär lagning, är den här permanent. Vanliga punkasprayer är endast till för att man ska kunna köra till däcksverkstaden för att laga/byta däcket med punktering. Den nya sprayen lagar punkteringen och stannar sedan i däcket och om man får en ny punktering inom två år så lagas den automatiskt! Lite som det system som rallybilarna har! :D

Ska kolla om jag hittar artikeln så kan ni få lite uppgifter.

Mvh
/Fred

Edit:

Detta är produkten. Det står om egenskaperna i FAQ-avdelningen. Jag har inte hittat några specifika återförsäljare men firman "Biltrivsel" är generalagent i Sverige.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
DJ
Posts: 168
Joined: 2005-12-19, 10:29
Location: Linköping

Post by DJ »

Fred wrote:Enligt mina efterforskningar så var det bara fram till en viss årsmodell som kompressorn med inbyggd punkaspray levererades med bilarna. Efter det slängde de endast med en burk vanlig punkaspray som vem som helst kan köpa på OK eller Biltema.

Själv kör jag med en kompressor och sprayburk från Micro.

Mvh
/Fred
Tvärt om, tycker jag.

Min S60 2002 har en vanlig punkaspray a la OK.

Min V70 2007 (uttagen 2006-09-01) har kompressor med inbyggd punkalagning.

Men jag skulle aldrig använda nån av dem vid eventuell punka. Det blir så kladdigt och skitigt på fälgen att jag hellre ringer bärgare. Jag har assistans-försäkring med hyrbil. Utan självrisk.
Daniel
Volvo V70 Bi-Fuel 2007 med GRÖN GAS-PEDAL :)
Post Reply