V70 Som lever sitt eget liv.......med *GAS ??

Post Reply
Vollo
Posts: 2
Joined: 2015-04-26, 18:17

V70 Som lever sitt eget liv.......med *GAS ??

Post by Vollo »

Hey Alla.... :)

Sökes:
Har skummat igenom lite i "Gastrådar".....och inte funnit riktigt vad jag söker? -Helst av allt! Skulle jag vilja ha en sprängskiss över Gastrycksregulator. (Necan Mega) OM de är någon som har den? Eller kan länka till någon???

Problemet:
Är att min V70 /07:a inte går på Gas? -Utan den "Lever sitt eget liv" åh går lite som den vill. :( :( :( :roll:
När Besiktningsmannen slog över den på *Gas.....så ville den inte! Och den stannade? -Vilket gjorde att han inte kunde genomföra kontrollen. Och han skrev ju såklart........så de blir ombesiktning. :(

Till saken är ju att den går ju ibland!? Och jag tycker de verkar som de försvinner lite i Expanstionskärlet?? Så att man får fylla på lite då och då.( Körde hela vinter utan Gas....och då behövdes de ju inte småskvätta i kärlet hela tiden.) :D

Jag tog bort en liten givare som satt ovanpå Regulatorn! Och putsade av den lite . Och tyckte mig kunna se att de har läckt lite vatten där vid infästningen?
(Gammalt torkad Glykolvatten)
Så frågan blir ju då...*Är Regulatorn vattenkyld?? -När jag *återmonterade givaren igen! Så fungerade bilen igen på *Gas........i 15-20 Min bilkörning. :D
Tills den stannade igen??? Kan de vara fel på *Givaren??? :roll: :roll: En Meck på Volvo har justerat Gastrycket på Regulatorn....Och Gastrycket är de inget fel på! Måste ju vara annat?? -Kan de vara *Gasfördelaren????? :roll: :roll: :roll: :roll:

Skulle inte helt sitta fel! Med en sprängskiss över *Gasfördelaren + *Gastryckregulatorn.....VAR man nu kan få tag iden????? :roll:
Volvo gör dock ej "om packningar" på Gasbilar. Dom byter bara enheten som helhet. Som kanske inte följer alla plånböcker? :D
Ändå säljer Volvo packningssatser..........när jag ringde åh fråga!

Jag är helt övertygad om att man kan packa om Gasprylarna sjlv.

Kan man plocka bort* Gastrycksregulatorn? Och bara köra på bensin........medans man reparerar den??? :?: Har ju inte 2 bilar tyvärr* :? :?
marimbalanguage
Posts: 40
Joined: 2015-03-11, 23:21

Re: V70 Som lever sitt eget liv.......med *GAS ??

Post by marimbalanguage »

Det går att köpa membran och packningar till regulatorn, läs denna tråd: http://www.forumgas.se/forum/viewtopic.php?f=32&t=2256
OneYet
Posts: 17
Joined: 2010-01-07, 11:47

Re: V70 Som lever sitt eget liv.......med *GAS ??

Post by OneYet »

Min dog ibland.
Jag lödde om lödningarna i gasfördelaren.
Har funkat ett år nu.
Post Reply