Tips: Skydd för NECAM stegmotor.

Post Reply
BritishBiFueler
Posts: 9
Joined: 2012-12-04, 23:15

Tips: Skydd för NECAM stegmotor.

Post by BritishBiFueler »

ips: Skydd för NECAM stegmotor.

NECAM stegmotorer blir varma och smälta lödtenn på inre PCB. Du kan köpa en radio kontroll [R/C] DC elmotor kylning / kylflänsar / kylare för 540 DC elmotor. Detta används i R/C leksaker eller modell bilar. 35 mm i diameter och det passar NECAM stegmotorer med klister för integrerade kretsar och de elektroniska kretsarna.

Image

Image

Jag hoppas att min svenska är vettigt. Rätta detta om det är nonsens!

Bilar efter 2000 har stepper motor positionerat för att vara kokt och bakade till perfektion. Italienska Volvo Forum användare ändra detta och flytta NECAM enheten till samma position som earleir bilar.

Köp två och de passar 360 grader runt stegmotor


Image


Monterade denna kylfläns (sorry färg är mycket boy-racer) gör stegmotor cool. Även när distributör kroppen har för varm att vidröra. Använd PCB silikon värme elektriskt ledande lim som används i integrerad silcon-chip kretsar. Kostnaderna är € 15 på mest för allt utom stepper är euro 450.

Löda (leda svetsning på Svenska? rätta mig gärna) om PCB inte smälter

For those of you that speak good English please correct my Swedish...


Jag var tvungen att skära några av fenorna att ge mig utrymme för 2 x 3mm Allen Hex bultar. Detta är lätt att göra. Billigare än Volvo priset för en ny stegmotor. Rengör din med injector cleaner och spraya med PTFE Teflon Aerosol

I write this in English. (Help me someone) So cheap to do this is simple and so cheap and easy. it cost me in GBP 2.61+261+1.65. Approx euro 8. You would be very silly not to do it
User avatar
olass
Posts: 33
Joined: 2011-09-22, 17:10

Re: Tips: Skydd för NECAM stegmotor.

Post by olass »

Din svenska är fullt godkänd! :-) Tack för att du delade med dig av ditt tips. Tror du att det kan hjälpa dom som redan fått problem med stegmotorer som lägger av när de blir för varma? Alltså som en enklare åtgärd än att löda om kretskortet i stegmotorn.

Lägg gärna upp bilderna igen - de syns inte längre.
Post Reply