Bilgasexpert, Volvo S60 sökes. gasdriftstopp.

Post Reply
Kristian L.
Posts: 2
Joined: 2014-08-25, 22:04

Bilgasexpert, Volvo S60 sökes. gasdriftstopp.

Post by Kristian L. »

Hej.
Har problem med att köra min gasbil på gas. Det är en Volvo S60. Den dör plötsligt även om gas finns i tanken. Ingen logisk orsak tycks ligga bakom gasdriftstoppen. Jag kan ha tuben rätt full eller rätt lite gas i och den stannar. Väljer jag att stanna bilen och dra ut nycken och vänta en stund, så kan jag oftast köra bilen på gas igen. Det låter som att något slår av/till. Det låter som en form av klickljud. Bilen kan också få för sig att gå dåligt på gas, men jag kan då ibland köra om jag inte accelererar bilen, för då blir den ryckig i gång. Ibland är bilen svårstartat efter stopp. Jag har inte förtroende för Volvo vid den ort jag bor. Det hade varit gott att veta vad jag bör byta i stället för att gå dit och de skall gissa sig fram till stoppens orsak. Jag bor i Göteborgsregionen och kommer gärna till någon som kan hjälpa mig till att veta vad som skall bytas för att få en förståelse kring hur stort utlägg som väntar mig i pengar.
Mvh Kristian.
ribar
Posts: 35
Joined: 2011-07-23, 11:52

Bilgasexpert, Volvo S60 sökes. gasdriftstopp.

Post by ribar »

Det låter som en dålig fördelare. Mellan 0-10000kr beroende på hur händig du är. Sök i trådarna så får du se.
Post Reply