Gasregulator V70 läcker vid övertrycksventilen

Post Reply
obr
Posts: 1
Joined: 2013-10-03, 09:14

Gasregulator V70 läcker vid övertrycksventilen

Post by obr »

Hej
Jag är ny på forumet och har läst allt jag kommer över om bi-fuelproblemen nmi beskriver. Har haft min v70 i tio år, över 20000 mil. visst haft ngt startproblem och ett och annat plötsligt tillfälligt tjuvstopp emellanåt men i stort alltid funkat bra. Inte funderat så mycket på det. Nu pyser det dock ur min regulators övertrycksventil. Upptäckte det när jag tankade i förrgår. Detta problem finner jag ingen information om. var kommer gasen till övertrycksventilen i från? Vilket tryck skall det vara där? Ngn som vet var man köper ventil respektive rätt oringar! Gärna i göteborgstrakten? Är det ventilen som är kass eller är det ett läckage internt i regulatorn som gör att trycket blivit för högt? Följde anvisningar hur demontera regulatorn i går. Såg mycket fin ut invändigt. lite smuts och lite oliigt vid membranet. Torkade rent men har inte bytt ngt. Tog inte heller bort membranet då jag inte riktigt förstod hur. Tog äver bort övertrycksventilen. Här kom det som ett fint svart stoff (pulver) Tänkte det kanske kommit lite i ventilen så jag monterade tillbaka allt i gen. Samma sak Gick efter ett ta över på gas, Ventilen pyste. Kopplade om till bensindrift, stannade motorn. pysandet avtog sakta för att till slut upphöra. inkommande ledning från tanken är då trycklös.
Tacksam för information och hjälp /obr
duvillno
Posts: 5
Joined: 2010-03-19, 12:26

Re: Gasregulator V70 läcker vid övertrycksventilen

Post by duvillno »

Hej

Kom du på någon lösning, hittade du. Några reservdelar. Jag har just konstaterat att det läcker från övertycksventilen på min regulator. Fick regulatorn renoverad förra året, men började den alltså att läcka vid övertycksventilen istället. Jag har gjort antagandet att deb mässingsknapp som sticker ut är övertycksventilen.
Post Reply